سخنگوی ائتلاف آمریکا بابت انتشار مطلبی در حمایت از پ‌ک‌ک از ترکیه عذرخواهی کرد

کدخبر: ۲۵۷۱۰۵
اقتصادنیوز: سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش از ترکیه به خاطر بازنشر پیام توئیتری یکی از حامیان حزب کارگران کردستان ترکیه عذرخواهی کرد؛ حزبی که آنکارا آن را "تروریستی" می‌داند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شون رایان، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و سرهنگ سابق آمریکا در بیانیه‌ منتشره در صفحه توئیتر خود اعلام کرد: در صفحه رسمی‌ام به اشتباه مطلبی را منتشر کردم که اهانت به ترکیه، شریک ما در ائتلاف بین‌المللی و ایفاکننده نقش محوری در شکست داعش، محسوب شد.

وی در ادامه نوشت: قصد بی‌احترامی نداشتم ما درباره امنیت مشترک وظیفه ویژه‌ای داریم و به شکست داعش متعهد هستیم، لطفا عذرخواهی مرا بپذیرید.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، سرهنگ سابق آمریکا در صفحه تویئتر خود پیام یکی از حامیان حزب کارگران کردستان ترکیه "پ‌ک‌ک" را بازنشر کرده بود که ترکیه آن را گروه تروریستی می‌داند و ۳۰ سال است که با آن مبارزه می‌کند.

سخنگوی ائتلاف بین‌المللی پس از واکنش‌های تند از سوی ترکیه، پیام مذکور را از صفحه خود حذف کرده است.

منابع دیپلماتیک به آناتولی اعلام کردند، رایان پس از مداخله برخی از مسؤولان ترکیه عذرخواهی کرد.

شون رایان همچنین در نشستی در فرماندهی عملیات مشترک گفت: تعداد نیروهای آمریکایی در خاک عراق به 5200 تن  می‌رسند، اما به دلایل امنیتی نمی‌توانیم جزئیات بیشتری ارائه کنیم.

وی گفت: نیروهای ائتلاف آمریکا با تمامی نیروهای تحت کنترل دولت عراق میزان تعامل با حشد شعبی و نیروهایی که باید آموزش ببینند را بررسی می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید