درخواست کوربین برای برگزاری جلسه رای عدم اعتماد به ترزا می

کدخبر: ۲۵۷۱۰۷
اقتصادنیوز: رهبر حزب کارگر انگلیس ضمن آنکه خواستار برگزاری رای عدم اعتماد به نخست وزیر این کشور در مجلس عوام شد، تاکید کرد: انگلیس با یک بحران قانون اساسی مواجه است و نخست وزیر، معمار و مسبب این بحران محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، طبق گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، ترزا می، نخست وزیر انگلیس رای‌گیری در خصوص توافق بریگزیت در اوایل ماه دسامبر سال جاری میلادی را به تعویق انداخت و روز دوشنبه تایید کرد که این رای‌گیری در هفته‌ای که از ۱۴ ژانویه (دوشنبه ۲۴ دی‌ماه) آغاز می‌شود، برگزار خواهد شد. در واکنش جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، به تعویق انداختن این رای‌گیری تا ماه آتی امری غیرقابل قبول است.

رای اعتماد یا عدم اعتماد به ترزا می به جای دولتش اقدامی است که غیرالزام‌آور محسوب می‌شود اما هنوز معلوم نیست که آیا این رای‌گیری برگزار خواهد شد یا خیر.

علاوه بر کوربین ۲۹ تن از اعضای پارلمان، ۱۵ تن از اعضای مجلس اعیان و پنج تن از اعضای پارلمان اروپایی نامه‌ای را امضا کرده و از رهبران حزب کارگر خواستند تا جلسه‌ استیضاح و رای عدم اعتماد به ترزا می درخواست و برگزار شود. قانون‌گذاران حزب کارگر معتقدند، ترزا می در تلاشند تا وقت‌کشی کنند.

لیز کندال یکی از قانون‌گذاران حزب کارگر روز دوشنبه در پارلمان گفت: آنچه غیرقابل قبول محسوب می‌شود به تاخیر انداختن رای‌گیری در خصوص بریگزیت است آن هم نه به خاطر این‌که ترزا می می‌خواهد تغییراتی در آن ایجاد کند، بلکه به این دلیل که نخست وزیر انگلیس تنها می‌خواهد وقت‌کشی کند و قانون‌گذاران را بترساند تا از بریگزیت حمایت کرده و از یک بریگزیت بدون توافق اجتناب کنند.

لیز کندال در تلاش است تا توافق بریگزیت را در این هفته در مقابل پارلمان به رای بگذارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید