اتهام دروغ‌پراکنی روس‌ها توسط شبکه های اجتماعی

کدخبر: ۲۵۷۲۳۲
​اقتصاد نیوز:تحقیقات مستقلی که به سفارش سنای آمریکا صورت گرفته از تاثیر چشمگیر یکی از پلتفرم های اجتماعی در انتشار دروغ‌پراکنی روس‌ها خبر می دهد.
 اتهام دروغ‌پراکنی روس‌ها توسط شبکه های اجتماعی

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، علی رغم گذشت دو سال از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا هنوز هم تاثیر سازمان های اطلاعاتی روسیه بر این رویداد محل مناقشه است. در حالی که برخی معتقدند در صورت عدم دخالت روس ها نام کلینتون از قرعه بیرون می آمد، عده ای دیگر از جمله خود ترامپ این مساله را رد می کنند و به همین خاطر مجلس نمایندگان و حتی سازمان های قضایی تحقیقات بیشتری را در این باره صورت داده اند.

در جدیدترین موارد از این دست موسسه مطالعاتی New Knowledge با همکاری کارشناسان دانشگاه کلمبیا و موسسه Canfield Research داده های مربوط به انتخابات در توییتر، فیس‌بوک و آلفابت را تجزیه و تحلیل کرده اند. 

آژانس تحقیقاتی IRA
 

بر این اساس در میان تمامی پلتفرم های بررسی شده اینستاگرام بالاترین نقش را دروغ پراکنی آژانس تحقیقاتی IRA روسیه داشته که به باور برخی با دولت کرملین ارتباط نزدیکی دارد. این آژانس با هدف مداخله در انتخابات آمریکا صفحات متعددی را در اینستاگرام راه اندازی کرده و نه تنها در ۴۰ درصد آنها بیش از ۱۰ هزار دنبال کننده داشته ، بلکه تعداد فالوورها در ۱۲ صفحه این آژانس بیش از ۱۰۰ هزار نفر عنوان شده است.

در ۱۱۶ هزار پست اینستاگرامی ذکر شده در این گزارش بیش از ۱۸۷ میلیون کاربر مشارکت داشته اند و این در حالی است که در ۶۱.۵ هزار پست فیس‌بوکی منحصر به فرد تعداد کاربران مشارکت کننده ۷۷ میلیون نفر ذکر شده است. در توییتر نیز ۱۰.۴ پست مرتبط به انتخابات تحلیل شده که تعداد مشارکت کنندگان آن ۷۳ میلیون کاربر ذکر بوده است.

این آژانس برای دور شدن از سوءظن ها و اثر گذاری بیشتر اغلب سیاه پوستان را مخاطب خود قرار داده و با استفاده از هشتگ هایی نظیر «از کسب و کار سیاهان حمایت کنید» اقدام به فروش کالا می کرد. علاوه بر این برای آن دسته از کاربرانی که محتوای آنها را بازنشر می کرده اند تخفیف هایی در نظر گرفته شده بود.

آژانس تحقیقاتی IRA با راه اندازی فروشگاه های آنلاین نه تنها منبع درآمدی برای خود دست و پا کرده بلکه به اطلاعات شخصی کاربران نیز دسترسی یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید