واکنش وزیر خارجه روسیه به عصبانیت اسرائیل از دعوت هنیه به مسکو

کدخبر: ۲۵۷۲۹۶
اقتصاد نیوز: وزیر خارجه روسیه عصبانیت اسرائیل از دعوت مسکو از رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس برای سفر به روسیه، را مردود دانست.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ، کانال 10 تلویزیون اسرائیل عصر دیروز در گزارشی به نقل از منابعی بلندپایه این رژیم نوشت که «گاری کورین» سفیر اسرائیل در روسیه نامه‌ای رسمی به وزارت خارجه روسیه ارسال کرده، که حاوی اعتراض شدیداللحن تل‌آویو به دعوت مسکو از «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس برای سفر به روسیه است. طبق این گزارش، وزارت خارجه اسرائیل نیز یادداشت اعتراضی مشابهی نیز به سفارت روسیه در تل‌آویو ارسال کرده است.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که کورین به «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل اراده‌ای قوی برای دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دارد. در حالی‌که لاوروف در پاسخ به این ابراز تمایل، سر خود را به صورت مبهمی تکان داده است.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل افزود، تمامی دیدارهای دوجانبه برنامه‌ریزی شده میان پوتین و نتانیاهو، به غیر از مذاکرات کوتاه در پاریس، در پی حادثه سقوط هواپیمای «ایلوشین 20» روسیه در سوریه، به رغم تلاش‌های تل‌آویو تعلیق شده است.

سفیر رژیم صهیونیستی تأکید کرده است که روسیه، همزمان با چنین مخالفت‌هایی برای دیدار پوتین و نتانیاهو، در اواخر نوامبر گذشته دعوت‌نامه‌ای به رئیس سازمانی ارسال کرده که برای نابود کردن اسرائیل تلاش می‌کند.

تلویزیون اسرائیل به نقل از دیپلمات‌های این رژیم افزود، وزیر خارجه روسیه این اعتراض تل‌آویو را رد کرده و گفته است که اسرائیل خودش با حماس مذاکره می‌کند.

این تلویزیون در ادامه خاطرنشان کرد، «اسحاق هرتسوگ» رئیس آژانس دولتی یهودی روز دوشنبه این موضوع را با لاوروف در میان گذاشت. در حالی‌که طرف روسی متذکر شد که مسکو در چارچوب تلاش‌ها برای جلوگیری ازوخیم شدن اوضاع در منطقه، هنیه را برای سفر به روسیه دعوت کرده است.

طی سال جاری میلادی چند هیأت از جنبش حماس به روسیه رفتند و با مقام‌های این کشور رایزنی کردند. «موسی ابومرزوق» از اعضای ارشد حماس ریاست یکی از این سفرها را بر عهده داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید