تاکید فرانسه بر بازپس گیری خاک سوریه از داعش

کدخبر: ۲۵۷۳۲۰
اقتصاد نیوز: وزارت خارجه فرانسه تاکید کرد، بازپس‌گیری اراضی باقی مانده در کنترل گروه تروریستی داعش در سوریه از این گروه تروریستی همچنان اولویت مطلقه است و ماندن اسد در قدرت پس از برقراری صلح در سوریه امری غیرواقعی است.

 به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در شهر بیاریتز جایی که اولویت‌های ریاست‌جمهوری فرانسه را برای نشست سال ۲۰۱۹ سران کشورهای گروه هفت ارائه می‌کرد، اظهار کرد: داعش پایگاه‌هایی در شرق سوریه دارد، بازپس‌گیری این پایگاه‌ها توسط نیروهای سوریه دموکرات و با حمایت ائتلاف ضد داعش اولویت مطلقه است.

لودریان تاکید کرد، باید در مناطق آزاد شده از کنترل داعش به ویژه آنهایی که به دست نیروهای کرد و عرب تحت حمایت ما که فداکاری‌های بسیاری در این نبرد از خود نشان داده‌اند، آزاده شده‌ ثبات و آرامش برقرار شود.

وزیر خارجه فرانسه گفت: بدون دستیابی به یک راه‌حل سیاسی مورد قبول همه مردم سوریه، پیروزی دائمی بر داعش و نیز بازگشت ایمن و داوطلبانه پناهجویان و آوارگان وجود نخواهد داشت.

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه تاکید کرد: این راه‌حل از طریق انتخاباتی که امکان مشارکت همه مردم سوریه از جمله پناهجویان در آن باشد و نیز یک فضای بی‌طرف که مانع از سناریویی از پیش تعیین شده باشد، محقق می‌شود.

همچنین آنیس وان دور مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: ماندن اسد در قدرت در صورت برقراری آشتی در سوریه مساله‌ای غیرواقعی است.

وی افزود: فرانسه همچنان اولویت اصلی خود در سوریه را همانگونه که امانوئل ماکرون (رئیس جمهوری فرانسه) در ۱۴ دسامبر در بروکسل گفت، مبارزه با داعش می‌داند که در سطح جهان گروهی تروریستی محسوب می‌شود.

این مسؤول  وزارت خارجه فرانسه در ادامه گفت: تنها راه برقراری صلح در سوریه و آرامش در منطقه و نابودی نهایی تروریسم با یک راه‌حل سیاسی ثابت مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت محقق می‌شود.

وی در پایان نیز تاکید کرد: فرانسه با جدیت به دنبال دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای این درگیری از جمله از راه گفت‌وگو با مهم‌ترین بازیگران منطقه و جهان به ویژه "گروه کوچک" و گروه آستانه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید