کاخ سفید آغاز خروج نیروهای آمریکا از سوریه را تایید کرد

کدخبر: ۲۵۷۴۱۵
اقتصادنیوز؛ کاخ سفید امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که پیروزی بر تشکیلات داعش در سوریه به این معنا نیست که ائتلاف بین المللی یا حملات آن پایان یافته باشد.
کاخ سفید آغاز خروج نیروهای آمریکا از سوریه را تایید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ کاخ سفید تاکید کرد: ایالات متحده و همپیمانانش آماده همکاری در تمامی زمینه‌ها برای حفاظت از منافع مشترک هستند.

کاخ سفید تاکید کرد: خروج نیروهایمان از سوریه را آغاز کردیم تا وارد مرحله دوم از مبارزه با تروریسم شویم.

کاخ سفید اعلام کرد که پیروزی بر تشکیلات داعش در سوریه به این معنا نیست که ائتلاف بین المللی یا حملات آن پایان یافته است.

واشنگتن پست: آمریکا نیروهایش را از سوریه خارج می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه واشنگتن پست روز چهارشنبه نوشت: دولت ترامپ تصمیم گرفت تا سربازهای آمریکا را از سوریه خارج کند.

یک مقام امریکایی که نخواست نامش فاش شود، به واشنگتن پست گفته است: این تصمیم روز سه شنبه گرفته شده که به موجب آن تمامی نیروهای آمریکایی که بیش از دوهزارنفر هستند از سوریه خارج خواهند شد.

ترامپ مدتهاقبل قول داده بود مبارزه با گروه تروریستی داعش را به سرانجام برساند. او در عین حال هزینه های گزاف و ماموریتهای خطرناک نظامی آمریکا را به چالش کشیده بود.

این روزنامه آمریکایی نوشت: سربازان آمریکایی در کنار نیروهای سوریه برای از بین بردن بقایای داعش در نواحی مرکزی سوریه، خدمت می کردند.

واشنگتن پست این سئوال را مطرح کرده است که آیا خروج بدون مقدمه (بیدرنگ) نیروهای آمریکایی باعث نخواهد شد که گروه داعش به راحتی قدرت پیدا کند.

واشنگتن پست می نویسد: اقدام غیر منتظره کاخ سفید همزمان با بروز تنش با ترکیه، متحد آمریکا در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بر سر آنچه که ترکیه همدستی نیروهای آمریکایی با گروه تروریستی کرد در سوریه خوانده و هشدار داده است به کردهای ساکن سوریه حمله نظامی خواهد کرد.

این مقام آمریکایی به واشنگتن پست گفت: خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در اولین فرصت ممکن انجام خواهد شد.

مقام آمریکایی: آمریکایی‌ها بین 60 تا 100 روز سوریه را ترک می‌کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ یک مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده گفته تمامی کارکنان وزارت خارجه این کشور ظرف ۲۴ ساعت از سوریه خارج می‌شوند. 

مقام آمریکایی اضافه کرده تمام نیروهای آمریکا بین ۶۰ تا ۱۰۰ روز آینده از سوریه خارج می‌شوند. 

پیش از این روزنامه وال‌استریت ژورنال خبر داده بود که نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه خارج خواهند شد. این خبر بعدا از سوری سی‌ان‌ان و فاکس‌نیوز به این صورت مخابره شد که نیروهای آمریکایی کل سوریه را ترک خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید