روسیه: بیشترین نگرانی شرکای اسرائیلی حضور ایران در سوریه است

کدخبر: ۲۵۷۴۳۶
معاون دبیر شورای امنیت روسیه در امور خاورمیانه در تشریح اقدامات این کشور برای کاهش تنش ها در سوریه میان دیگر بازیگران اعلام کرد: در تماس های پی در پی با شرکای اسراییلی متوجه شده ایم که بیشترین نگرانی آنان، حضور ایران در سوریه و در نزدیکی مرزهای آنان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آلکساندر وندیکتوف» روز چهارشنبه به ریانووستی گفت:اسرائیلی ها به شدت از این مساله نگران هستند و با توجه به شرایط تاریخی و ژئوپلیتیکی، نگرانی آنها (طرف اسرائیلی) را درک می کنیم اما آنان باید این مساله را درک کند که ایران در سوریه حضور قانونی دارد و نظامیان این کشور به دعوت دولت سوریه و برای کمک به نابودی تروریست ها در این کشور حضور دارند. 

مقام روس با تشریح اقدامات روسیه برای کاهش تنش میان بازیگران مختلف در این کشور، اظهار داشت: تلاش های روسیه سهمی جدی در تثبیت اوضاع در سوریه و کاهش نگرانی های طرف اسرائیلی داشته است و وضعیت در مرزهای سوریه و اسرائیل هم اکنون در اختیار ارتش سوریه قرار دارد و ما از اسرائیلی ها انتظار داریم تا گام های متقابل برای کاهش تنش در سوریه بردارند.

معاون دبیر شورای امنیت روسیه ادامه داد: در سوریه نیروهای نظامی خارجی دیگری دیده می شوند که بر خلاف ما و ایرانی ها به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند.

مقام روس با بیان اینکه ما همچنان از نقاط خاکستری (دارای وضعیت نامعلوم) در سوریه نگران هستیم، یادآور شد: مساله التنف و منطقه ماورای فرات مطرح است که از سوی آمریکا و متحدانش کنترل می شود. 

وی ادامه داد: وجود چنین مناطقی در سوریه را عامل بازدارنده در سازش ملی و روند صلح در این کشور می دانیم.

 

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید