مانع سنا بر سر راه خروج نیروهای آمریکایی از سوریه

کدخبر: ۲۵۷۴۴۹
اقتصاد نیوز: سناتورهای آمریکایی قصد دارند طرحی را در سنا به پیش ببرند که مانع از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه شوند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ، مجلس سنای آمریکا درصدد است طرحی را به پیش ببرد که طی آن از رئیس جمهور آمریکا خواسته شود از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه صرف نظر کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در حساب توئیتری خود نوشت دیگر دلیلی برای حضور نیروهای آمریکایی در سوریه وجود ندارد.

همچنین یک مقام مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز چهارشنبه خبر داد که ترامپ تصمیم به خروج از سوریه را با توجه به تمایلش که مدت‌هاست در ذهن دارد اتخاذ کرده است.

جدول زمانی برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه احتمالا 60 تا 100 روز خواهد بود و کاخ سفید اعلام کرده که آمریکا خروج نیروهای خود از سوریه را آغاز کرده است.

همچنین رئیس جمهور آمریکا بامداد پنجشنبه طی پیام ویدیوئی در توئیتر تاکید کرد: پس از پیروزی‌های تاریخی که علیه داعش حاصل شد، هم  اکنون زمان آن فرا رسیده است که نظامیان خود را به کشور بازگردانیم.

وی در این پیام ویدیویی گفت: ما مدت زمان طولانی است که در سوریه در حال جنگ هستیم و تقریبا دو سالی که رئیس جمهور آمریکا بودم این جنگ را تشدید دادیم و طی این مدت داعش را شکست داده و سرزمین‌ها را پس گرفتیم و هم اکنون زمان آن فرا رسیده که نیروهای ما به خانه بازگردند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید