علی شمخانی:

خواسته ترامپ با خواست صدام هیچ تفاوتی ندارد

کدخبر: ۲۵۷۵۰۱
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز ترامپ همان چیز را می‌خواهد که صدام می‌خواست.
خواسته ترامپ با خواست صدام هیچ تفاوتی ندارد

به گزارش ایسنا، امیر دریابان علی شمخانی در مراسم دهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله جمی که امروز (پنج‌شنبه) در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: ابتکار آموزش فرهنگ جمی به دانش آموزان که فرهنگ رزمندگی است، ابتکار خوبی است. امیدوارم که ما مسئولان در رفتار و عمل، بیشتر روحیه رزمندگی خود را حفظ کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه صبر، صداقت و مسئولیت پذیری از ویژگی‌های آیت‌الله جمی بود، گفت: در قرآن آمده است که اهل تقوا مسئولیت پذیر و در مشکلات صبور هستند و در بیان و عمل‌شان صداقت وجود دارد و این خصلت همه رزمندگان در دفاع مقدس از جمله جمی بود.

شمخانی خاطرنشان کرد: مرحوم جمی وقتی شور رزمندگان را در آبادان می‌دید و غیرت آن‌ها را سنجید، این را به تهران منتقل کرد که در نتیجه آن فرمان شکست حصر آبادان صادر شد و عزم ملی در کشور شکل گرفت که مقاومت آبادان باید تقویت شده و حصر باید شکسته شود. علت انتقال این خواست ناشی از انسجام، وحدت، یکپارچگی، هم زیستی و هم نوایی مردم بود.

وی تصریح کرد: در آن زمان این همزیستی و همراهی در حد اعلای خود بود. کمی پایین‌تر از اینجا صدام در خرمشهر نوشته بود آمده‌ایم که بمانیم. در آن زمان با مشکلاتی مانند فقر بهداشت و محدودیت مواجه بودیم. این‌ها افسانه نیست و همه در کتاب خاطرات آیت الله جمی موجود است. اما با این وجود یک مقاومت فعال نیز وجود داشت. راهبرد بیان شده توسط امام که در آن مقطع مورد قبول همه بود، این بود که حصر آبادان باید شکسته شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر امروز جمی بود و ندای ولایت را می‌شنید که توطئه تحریم اقتصادی را باید شکست و مقاومت را باید فعال کرد، چه می‌کرد؟ امروز خواسته ترامپ با خواست صدام هیچ تفاوتی ندارد. خواست ولایت با خواست زمان ما هیچ تفاوتی ندارد. ترامپ همان چیزی را می‌خواهد که صدام می‌خواست و آن تضعیف ایران، اسلام، انقلاب، تهدید ایرانیان و تجزیه ایران است.

وی ادامه داد: انتخاب راه و میدان درست، کار بسیار دشواری است. جمی راه مقاومت را دنبال کرد. شعار حصر آبادان باید شکسته شود را از ته جان گفت و آبادانی‌های رزمنده را بسیج کرد، شور و غیرت رزمندگی آن‌ها را نگه داشت و این شعار را محقق کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید