نماینده مجلس:

استانهای دیگر اجازه تصیمیم گیری برای چهارمحال و بختیاری ندارند

کدخبر: ۲۵۷۵۰۶
شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس با اشاره به اجرای پروژه راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز بدون ایجاد ایستگاه در شهرکرد نفعی برای ما ندارد و خارج از توجیه اقتصادی است، گفت: به استانهای دیگر هم اجازه نمی دهیم که با اجرای این پروژه برای ما تصمیم گیری کنند.
استانهای دیگر اجازه تصیمیم گیری برای چهارمحال و بختیاری ندارند

به گزارش ایرنا، اردشیر نوریان روز پنجشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در صورتی که راه آهن سراسری اصفهان - شهرکرد - اهواز بدون ایستگاه مناسب در شهرکرد اجرا شود، نفع آن تنها برای استان های دیگر مانند اصفهان و خوزستان خواهد بود.
وی تاکید کرد: پروژه راه آهن برای شهرکرد از مساله آب نیز حیاتی تر است، ضمن آنکه قیم مآبی برای چهارمحال و بختیاری بس است و دیگر اجازه نمی دهیم استان های دیگر برای روند و چگونگی اجرای پروژه های این استان تصمیم گیری کنند.
نوریان تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی نتیجه مذاکرات با شرکت کره ای مبنی برای سرمایه گذاری خارجی در اجرای راه آهن سراسری اصفهان - شهرکرد - اهواز را ارائه دهد.
وی همچنین به اهمیت توسعه راه ها و زیرساخت های چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: با 10 درصد هزینه احداث بزرگراه در سایر استان های کشور می توان تمامی مشکلات راه های روستایی شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در این استان را رفع کرد.
نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مردم روستاهای چهارمحال و بختیاری برای اجرای پروژه های حوزه راه های ارتباطی آمادگی مشارکت 50 درصدی دارند.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در اجرای راه آهن سراسری اصفهان - شهرکرد - اهواز توجه ویژه به مرکز چهارمحال و بختیاری ضرورت دارد، ضمن آنکه پیش بینی مسیر آنتنی برای شهرکرد در این طرح مناسب نیست.
علی کاظمی باباحیدری تاکید کرد: باید یکی از ایستگاه های اصلی مرتبط با طرح راه آهن سراسری اصفهان -شهرکرد - اهواز در شهرکرد استقرار یابد.
وی تصریح کرد: پروژه اتصال کریدور شمال به جنوب کشور در قالب جاده بندر به بندر از مسیر چهارمحال و بختیاری که در دولت اصلاحات آغاز شد، در میان راه دچار انحراف مسیر شد.
وی یادآور شد: احیاء این پروژه و اتصال قطعه مغفول مانده در این طرح مورد توجه مسئولان مرتبط در وزارت راه و شهرسازی باشد.
نماینده مردم شهرستان های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: استاندارد سازی برخی جاده های چهار خطه در چهارمحال و بختیاری مانند جاده فارسان - باباحیدر در دستور کار قرار گیرد.
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در اجرای طرح های توسعه راه های ارتباطی کشور افق بلند مدت 100 ساله داشته باشد.
کاظمی باباحیدری تاکید کرد: توسعه محور ارتباطی شهرکرد - شلمزار - خوزستان و همچنین تسریع در حفر و بهره برداری از تونل چری، هونی و زره چهارمحال و بختیاری اولویت داده شود.
نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: چهارمحال و بختیاری بلحاظ موقعیت جغرافیایی در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور و ارتباط با جاده های بین المللی نقش مهمی دارد.
خدیجه ربیعی فرادنبه تصریح کرد: با توجه به قراگیری طرح های مادر مانند فولاد، پتروشیمی، سیمان و سایر صنایع بزرگ در چهارمحال و بختیاری تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح راه آهن سراسری اصفهان - شهرکرد - اهواز با اولویت توجه به مرکز استان ضروری است.
وی یادآور شد: اجرای طرح کمربندی شمال بروجن به طول 9 کیلومتر می تواند در کاهش ترافیک مسیر و ساماندهی تردد روزانه 30 هزار خودرو از مسیر ارتباطی شهرکرد - لردگان - اهواز نقش آفرینی کند.
ربیعی فرادنبه اظهار داشت: تکمیل جاده چهار خطه شهرکرد - بروجن - لردگان به ویژه 11 کیلومتر واقع در قطعه شهرکرد - بروجن باید با اولویت و سرعت بیشتری اجرایی و بهره برداری شود.
وی افزود: توسعه سه راهی بروجن - گندمان - بلداجی به شلمزار واقع در مسیر ارتباطی شهرستان های بروجن و کیار در جاده چهارمحال و بختیاری تا خوزستان از خواسته های مهم مردم است.
نماینده مردم شهرستان لردگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: عملیات اجرایی محور اتباطی شهرکرد - بروجن - لردگان در زمان فعالیت مجلس ششم به طول 170 کیلومتر آغاز شد.
محمد خالدی تاکید کرد: حفر تونل و احداث پل کره بس در این مسیر ارتباطی از مهمترین اولویت های ارتقای جاده و تسریع در روند توسعه ای چهارمحال و بختیاری محسوب می شود.
وی افزود: ادامه این مسیر و احداث آزادراه لردگان - اهواز به طول 30 کیلومتر با مشارکت بخش خصوصی، چهار خطه شده جاده گوشکی - فلارد به طول 30 کیلومتر، 2 بانده شدن محور ارتباطی فلارد - لردگان و حفر تونل 400 متری و حذف گردنه چهار طاق از مهمترین نیازهای زیرساختی در حوزه راه های شهرستان لردگان است.
خالدی توسعه راه های روستایی را ضروری اعلام و تصریح کرد: جاده های روستایی دهستان های میلاس، ارمند، اوره، بارز و پشت کوه فلارد شهرستان لردگان با افزون بر 100 هزار نفر جمعیت برابر نیمی از جمعیت شهرستان لردگان هنوز آسفالت نشده است.
وی یادآور شد: تحقق خواسته های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در قالب طرح های علمی هر چه سریع تر اجرایی شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز گفت: تا پایان دولت دوازدهم تمامی مراکز استان های کشور به شبکه ریلی متصل می شود.
خیرالله خادمی تاکید کرد: جانمایی ایستگاه راه آهن حسن آباد اصفهان به چهارمحال و بختیاری برای نزدیک ترین نقطه به کانون جمعیتی شهرکرد بررسی و اصلاح شده است.
وی اظهار داشت: البته هنوز برای ایستگاه های مرتبط با طرج سراسری راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز تصمیمی گرفته نشده است.
خادمی تصریح کرد: براساس برآوردهای صورت گرفته کارشناسی به طور یقین شهرکرد تا دو سال دیگر به شبکه ریلی کشور متصل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی به منظور بررسی طرح های در دست اجرای چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
7362/6021

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید