محمود بهمنی هشدار داد:

یک میلیون فارغ‌التحصیل ارشد و دکتری تا 1400

کدخبر: ۲۵۷۵۱۱
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیستم آموزشی کشور باید تغییر کند چون اگر با همین روال پیش برویم تا سه سال آینده یک میلیون فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس و دکتری خواهیم داشت.
یک میلیون فارغ‌التحصیل ارشد و دکتری تا 1400

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمود بهمنی، 29 آذر در نشست هم اندیشی مدیران ستادی و استانی که در مرکز تربیت مربی کرج برگزار شد اظهار کرد: یک زمانی «ایران را مدرسه کنیم» شعار اصلی کشور بود اما امروز باید «ایران را فنی وحرفه‌ای» کنیم جایگزین این شعار شود.

وی افزود: دنیای امروز دنیای تقاضا و عرضه است و اگر نتوانیم مهارت را به افراد جامعه آموزش دهیم از قافله عقب می‌مانیم.

این مسئول گفت: متاسفانه نظام آموزش و پروش ما به علم آموزی صرف توجه دارد و مهارت آموزی را مورد غفلت قرار داده است. سیستم آموزشی کشور باید تغییر کند چون اگر با همین روال پیش برویم تا سه سال آینده یک میلیون فارغ التحصیل مقطع فوق لیسانس و دکتری خواهیم داشت.

بهمنی بیان کرد: در حال حاضر افرادی که با مدرک دیپلم و فوق دیپلم یک حرفه را یاد گرفته‌اند راحت‌تر و سریعتر از یک فوق لیسانس جذب بازار کار می‌شوند چون مدرک بدون مهارت امروز جایگاه چندانی در جامعه ندارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سالانه 20 هزار نفر در رشته علوم سیاسی از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند اما نهایت یک هزار نفر از آن ها جذب بازار کار می‌گردند، گفت: عدم برنامه‌ریزی آموزشی این بلا را بر سرجوانان ما آورده که فقط به مدرک فکر کنند.

وی گفت: امیدوارم روزی فرا برسد که مهارت آموزی جایگاه واقعی خود را در جامعه به دست بیاورد و به مهارت آموزی و علم آموزی همچون کفه یک ترازو نگاه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید