معاون استاندار زنجان:

ریشه بی‌میلی به ازدواج و باروری تنها اقتصادی نیست

کدخبر: ۲۵۷۵۱۳
معاون استاندار زنجان گفت: عدم تمایل به ازدواج و باروری به مسائل اقتصادی ختم نمی‌شود.
ریشه بی‌میلی به ازدواج و باروری تنها اقتصادی نیست

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، فرامرز نیک‌سرشت امروز در دومین جلسه شورای هاهنگی ثبت احوال و شورای راهبردی استان زنجان ضمن تأکید بر اهمیت اشتغال و بهبود شرایط اقتصادی در ازدواج و فرزندآوری گفت: مهمترین دلیل عدم تمایل به باروری گم‌شدن مقوله معنویت در افراد است.

وی، افزود بالا بودن بودن شاخص‌های اقتصادی در اروپا و کشورهایی که جمعیت‌شان با کهنسالی روبرو است، همین مدعا را ثابت می‌کند اما اولین و مهمترین اقدام در رابطه با ازدواج و فرزندآوری مربوط به حوزه فرهنگ عمومی است.

علی شفیعی رییس اداره ثبت احوال استان زنجان نیز در این جلسه با تبریک صدمین سال تأسیس سازمان ثبت احوال استان زنجان، با تشریح اهداف و وظایف این سازمان و اعلام ثبت 2412 واقعه طلاق و 9615 ازدواج در سال 96، گفت: روند طلاق دردو سال منتهی به 96 روند صعودی نداشته است.

وی با اعلام 2065 تولد ثبت شده در سال 96افزود: به‌ازای تولد هر 100 دختر 106 پسر در سال 96 متولد شده است.

شفیعی درباره کارت‌های هوشمند ملی نیز خاطرنشان کرد: تا این لحظه9/72 درصد واجدین شرایط کارت هوشمند ملی در استان دریافت کرده اند و گفت: کارت‌های ملی قدیمی فقط تا پایان امسال اعتبار دارند.

در ادامه این جلسه مسیح‌اله سلطانی مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری، با بیان سیاستهای تشویقی افزایش جمعیت در استان بر اهمیت فرهنگ‌سازی تأکیدکرد.

وی همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها ادامه داد: فرهنگ‌سازی در مورد ازدواج و فرزند آوری ضروری است.

وی از آماده‌سازی طرح افزایش ازدواج در استان خبرداد و گفت: همچنین با اعلام جمعیت20هزار نفری زنان سرپرست خانوار و جمعیت 87هزارو332 نفری حاشیه نشین در زنجان وجود دارد.

این مسئول در استان در پایان با تاکید بر جمعیت 77هزار و 380 نفری معلولان بر اقدامات متقضی در این خصوص کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید