رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

زمزمه تخلفات گسترده اقتصادی در هلال احمر

کدخبر: ۲۵۷۵۳۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش های نگران کننده ای از تخلفات گسترده اقتصادی هلال احمر به گوش می رسد گف : پیش نویس تحقیق و تفحص از این سازمان در دست تهیه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر افزود: نبود شفافیت در اطلاعات اقتصادی مربوط به شرکت سرمایه گذاری هلال احمر حتما باید پیگیری شود. 

وی ابراز داشت : از دغدغه های کنونی در ارتباط با جمعیت هلال احمر، وضعیت نابسامان بخش های اقتصادی این نهاد است و این سازمان از بخش های اقتصادی قابل توجهی برخوردار بوده و انتظار است متناسب با ماموریت های خود اقدامات ویژه ای انجام دهد که این اقدامات در حوزه های دیگر هم اثرگذار خواهد بود. 

پورابراهیمی با اشاره به اینکه گزارشهای نگران کننده ای از تخلفات گسترده در بخش های اقتصادی هلال احمر به گوش می رسد تصریح کرد: طی 2 هفته اخیر در کمیسیون اقتصادی مجلس شاهد ارائه گزارش هایی بودیم که نگرانی ما را بیشتر از قبل کرده است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نبود شفافیت در اطلاعات اقتصادی مربوط به شرکت سرمایه گذاری هلال احمر حتما باید پیگیری شود و شرایطی که اکنون در این حوزه وجود دارد از نظر ما قابل قبول نیست. 

وی ادامه داد: هلال احمر شرکت های بزرگ اقتصادی دارد که از آنها درآمد کسب می کند، ما به واسطه ویژگی هلال احمر در قوانین مختلف معافیت هایی برای آنها گذاشته ایم که هلال احمر خدمات بهتری را ارائه دهد. 

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان جمعیت هلال احمر کشور در حوزه پارلمانی پای ثابت کمیسیون اقتصادی در موضوعات مختلف مالیات عوارض بودجه و غیره هستند، اما اگر قرار باشد با این همه کمک به هلال احمر به ما خبر برسد که در شرکت تدارکات پزشکی ایران در حوزه هلال احمر اتفاقات ناگواری در حوزه اقتصادی می افتد، اصلا برای ما قابل قبول نیست و حتما رئیس جمعیت هلال احمر باید پاسخگو باشد. 

پورابراهیمی با بیان اینکه ما با احدی تعارف نداریم و هلال احمر سرمایه نظام و متعلق به کل کشور است، ادامه داد: اخیرا خبرها از تخلفات بزرگ اقتصادی از مراکز درمانی هلال احمر چه مراکز درمانی در داخل کشور و چه مراکز درمانی خارج کشور اطلاع پیدا کرده ایم. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت گزارشها حاکی از وضعیت نابسامان بیمارستان هلال در دبی و بیمارستان نورافشار در داخل کشور است. 

پورابراهیمی افزود: اگر با تذکر و اخطار موضوعات اصلاح شود، مسیر بهتر خواهد بود و در غیر این صورت هم تحقیق و تفحص اجرا می کنیم و هم اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس و ارسال پرونده تخلفات اقتصادی در جمعیت هلال احمر به دستگاه قضائی به شکل مستقیم را خواهیم داشت. 

وی گفت: جوانان آمده اند با علاقه در جمعیت هلال احمر کار کنند و همه نظام و مجلس پشت هلال احمر هستند، اما بعد شاهد اتفاقاتی در عدم شفافیت اقتصادی در درون جمعیت هستیم که این موضوع برای ما غیر قابل گذشت است. 

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به زودی این موضوع در دستور کار کمیسیون قرار می گیرد و طی چند هفته آینده گزارش جزء به جزء این وضعیت را خدمت مردم در سراسر کشور اعلام می کنیم. 

وی گفت: انتظار ما از جمعیت هلال احمر است که با توجه به همکاری خوبی که ایجاد شده آنها حوزه خود را برای خدمت به مردم تقویت کنند نه تضعیف آن باشد. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار موثر در بخش ها و پروژه های مختلف را از هلال احمر کرمان شاهدیم، عنوان کرد: بخش هایی مانند توانبخشی، آموزشها و اقداماتی در این حوزه از محورهای مهم جمعیت هلال احمر و مجموعه استان کرمان است و در جریان زلزله راور بیشترین خدمت را داشتند و از لحظه اول تا آخر حضور داشتند. 

پورابراهیمی با ابراز رضایت کامل از حوزه هلال احمر استان کرمان گفت: در خیلی از موضوعات کارهایی در حال انجام است که می تواند رویکرد موازی بین دستگاه های مختلف به خودش بگیرد، لذا درخواست داریم آنجایی که تداخل ماموریت مانند حوزه مواد مخدر و دیگر موارد ایجاد می شود، جهت دهی و هم افزایی صورت گیرد. 

وی بیان داشت: هلال احمر به عنوان یک نهاد اجتماعی موثر که می تواند در حوادث در اتفاقات مهم و شرایط سخت کمک باشد با همین فضا در عرصه های مختلف ماموریت های جدید خود را انجام دهد. 

پورابراهیمی عنوان کرد: حمایتی که باید در حوزه های بودجه برای هلال احمر انجام گیرد با تمام توان در خدمت هستیم و پییگری موضوعات را در بخش های مختلف داریم، چون اعتقاد داریم جمعیت هلال احمر تمام توانش خدمت به آحاد مردم است که باید پشتیبانی شود. 

وی ادامه داد: بیشترین امری که از هلال احمر یاد می شود، امداد و نجات است اما در کنار این اقدامات که حضورشان در بلایا و حوادث بسیار اثرگذار است، ماموریت های جدیدی هم برای خود تعریف کرده اند که ناشی از عمق شناخت هلال احمر به مسائل جامعه است. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امداد و نجات هلال احمر حرکت های خوبی در حوزه اجتماعی آغاز کرده و نشان می دهد در این حوزه با یک نگاه عمیق و کارشناسی وارد شده است. 

پورابراهیمی عنوان کرد: جلوگیری از ابتلای جوانان و نوجوانان به مواد مخدر از ماموریت ها و برنامه های جدید هلال احمر است که به آن افتخار می کنیم. 

وی گفت: کمک رسانی به مردم در مناطق محروم از دیگر افتخارات هلال احمر است که این نگاه بلند در راستای جذب کمک های مردمی باز هم نشان از همت بلند آنها دارد. 

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: استمرار این حرکت های خوب نیازمند افزایش اعتماد عمومی به جمعیت هلال احمر است و این اعتماد با ارزیابی دیگران از عملکرد ما میسر می شود. 

وی خاطرنشان کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی با حضور گسترده جوانان و افراد مختلف برای خدمت رسانی به مردم تشکیل شده و نه تنها در حوزه داخلی بلکه به عنوان یک برند بین المللی فعالیت می کند. 

پورابراهیمی ویژگی های جمعیت هلال احمر را رویکرد منطقه ای و جهانی آن برشمرد که در کمتر نهادی دیده می شود و افزود: اما حتما این ظرفیت باید با افزایش اعتماد عمومی بتواند توان خود را برای خدمت به چند برابر برساند. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید