واکنش تند سناتورهای آمریکایی به کناره‌گیری جیمز متیس

کدخبر: ۲۵۷۶۰۴
اقتصادنیوز: اقدام وزیر دفاع آمریکا در کناره گیری از این پست با واکنش های زیادی در داخل ایالات متحده مواجه شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سناتورهای آمریکایی به خبر کناره گیری «جیمز ماتیس» از پست وزرات دفاع این کشور واکنش نشان دادند.

سناتور مارکو روبیو یکی از اعضای حزب جمهوریخواه نسبت به کناره گیری ماتیس گفت: بر همگان آشکار است که ما در مسیری قدم برداشته‌ایم که نتیجه‌ای جز آسیب رساندن به امنیت کشور را نخواهد داشت و بیشتر به توانمندی دشمنان ما ختم می‌شود.

سناتور مارک وارنر سناتور حزب دموکرات نیز گفت: یک جزیره باثبات توسط سیاست های ترامپ با هرج و مرج مواجه شده و ما نسبت به چنین سیاست‌های ریاکارانه رئیس جمهور بسیار نگران هستیم.

سناتور لیندسی گراهام از حزب جمهوریخواه در اعتراض به کناره گیری ماتیس گفت: من نسبت به چنین تصمیمات عجولانه ترامپ برای کناره گیری وزیر دفاع و خروج تمام نیروهای نظامی آمریکا از سوریه هشدار می‌دهم زیرا نتیجه این سیاست‌ها چیزی جز به خطر انداختن امنیت کشور نخواهد داشت.

گراهام در ادامه افزود: آمریکا نباید نیروهای خود را از افغانستانخارج کند زیرا احتمال وقوع حمله یازده سپتامبر دیگری در آمریکا بسیار است.

وی در صفحه توییتر خود خطاب به ترامپ نوشت: من بر این باورم که شما در حال انجام همان اشتباه هستید که باراک اوباما در کشور عراق انجام داد و این اقدامات به‌ مراتب بدتر از رفتارهای سیاسی رئیس جمهور سابق است.

سناتور مایکل مک کانل از ایالت کنتاکی که عضو حزب جمهوریخواه است و رهبری اکثریت سنای ایالات متحده را بر عهده دارد درباره کناره گیری وزیر دفاع این کشور گفت: من بسیار نگران آینده امریکا هستم زیرا تمام افرادی که مخالف سیاست‌های ترامپ رفتار می‌کنند راهی جز خروج و کناره گیری از دولت ندارند.

سناتور چاک شومر نماینده حزب دموکرات‌ها در نیویورک نیز با اعتراض به چنین تصمیم رئیس جمهوری کشورش گفت: من با این اقدام ترامپ بسیار شرمنده شدم زیرا این فرد باسیاست‌های خود کشور را به باتلاق بحران خواهد کشاند و باعث آسیب رساندن به مردم بی‌گناه خواهد شد.

شومر افزود: ترامپ با چنین سیاست‌های دم دمانه مزاج دولت را با شکست روبرو خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید