سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا مکالمات مقام‌های خارجی را شنود می‌کند

کدخبر: ۲۵۷۶۲۸
اقتصادنیوز؛ هوا چون یینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به اتهام سایبری آمریکا به چین اعلام کرد: سازمان‎های اطلاعاتی آمریکا مدت‎ها است که به صورت علنی مکالمات مقام‎های دولتی، موسسات و شخصیت های خارجی را به شکل گسترده و سازماندهی‎شده شنود می‎کنند و تحت نظر دارند ولی به چین اتهام می زنند.
آمریکا مکالمات مقام‌های خارجی را شنود می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «هوا چون یینگ» روز جمعه در نشست خبری روزانه خود در پکن اظهار داشت اتهام سایبری آمریکا به چین، به طور جدی با مناسبات بین‎المللی مغایرت دارد و رفتاری بسیار زشت است که به همکاری چین و آمریکا ضرر می‎رساند.

آمریکا روز گذشته دو فرد مرتبط با دولت چین را متهم به حملات سایبری به سازمان های دولتی آمریکایی برای سرقت اطلاعات محرمانه تجاری و فناوری کرد.

به گفته مقام های وزارت دادگستری آمریکا، این هکرها عضوی از گروه هک چین موسوم به APT10 هستند که طی حملاتی پایگاه های اطلاعات حساس تجاری در شرکت ها و صنایع مختلف در ایالات متحده و دست کم 11 کشور دیگر را هدف قرار داده اند.

آمریکا، چین را متهم می کند که توافق سال 2015 میان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور و شی جین پینگ همتای چینی وی برای توقف سرقت اطلاعات از طریق حملات سایبری را نقض کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه تصریح کرد پکن قاطعانه با این اقدام آمریکا مخالف است و اعتراض خود را نیز به آمریکا اعلام کرده است.

او گفت: روز گذشته، آمریکا با جعل واقعیت‌ها در مساله امنیت سایبری و مطرح کردن انتقادهای بی‎اساس نسبت به چین، دو شهروند چین را به 'هک کردن و دزدیدن اطلاعات در اینترنت' متهم کرد.

به گفته وی چین قاطعانه از امنیت سایبری دفاع می‎کند و همواره به شدت با هکرها و دزدی اطلاعات در اینترنت به هر شکلی مبارزه کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت دولت چین هیچگاه و به هیچ شکلی در دزدیدن رمزهای تجاری افراد دست نداشته و از هیچ فردی در این مورد پشتیبانی نکرده است.

'هوا' تصریخ کرد آمریکا به بهانه 'دزدی اطلاعات در اینترنت' چین را مورد انتقادهای بی‎اساس قرار می‎دهد که تنها اقدامی است برای فریب خود این کشور و دیگران است و چین به هیچ وجه آن را نمی‌پذیرد.

او گفت: بعضی کشورها از جمله بریتانیا نیز در مساله امنیتی سایبری اتهام‎هایی را به چین وارد می‎کنند که در واقع تلاشی برای جعل واقعیت و رسیدن به اهداف پنهانی این کشورها است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد ما چنین اتهام‎های را اصلا قبول نمی‎کنیم و قاطعانه با آن مخالف هستیم ما این کشورها را به احترام به واقعیت و خاتمه دادن به توهین به چین دعوت می‎کنیم تا به مناسبات دو جانبه و همکاری آنان با چین در بسیاری از زمینه‎های مهم آسیبی نرسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید