درخواست کردهای سوریه از فرانسه برای مقابله با حمله ترکیه

کدخبر: ۲۵۷۶۴۳
اقتصادنیوز؛ در شرایطی که ترکیه خود را برای عملیاتی در شمال سوریه آماده می‌کند و واشنگتن نیز از خروج نیروهای خود از سوریه خبر داده، یک هیأت از «نیروهای دموکراتیک سوریه» به پاریس سفر کرده تا حمایت دولت فرانسه را در نبود آمریکا و در مقابل حمله ترکیه جلب کند.
درخواست کردهای سوریه از فرانسه برای مقابله با حمله ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ هیأتی از «نیروهای دموکراتیک سوریه» که در پاریس به سر می‌برد، از دولت فرانسه برای ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز مناطق کردنشین در سوریه درخواست کمک کرد.

مقامات فرانسوی پیش از این در واکنش به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرده‌اند که نیروهایشان را در این کشور حفظ خواهند کرد.

«ریاض درار» و «الهام احمد» که سرپرستی هیأت اعزامی «نیروهای دموکراتیک سوریه» به پاریس را بر عهده دارند، امروز با «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

پس از این دیدار آن‌ها طی یک کنفرانس خبری، گفتند که از فرانسه خواسته‌اند در ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز مناطق کردنشین سوریه به آن‌ها کمک کند.

آن‌ها همچنین تأکید کردند که در صورت حمله ترکیه به شمال سوریه، آن‌ها مجبور به عقب‌نشینی از استان دیرالزور خواهند شد و بنابراین مبارزه با تروریسم در شمال سوریه دشوار خواهد شد.

روز چهارشنبه، واشنگتن از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیانش از سوریه خبر داد. بیشترین بخش نیروهای آمریکایی در شمال سوریه حضور دارند که بخش‌های زیادی از آن در کنترل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) است. قسد در سال‌های اخیر، اصلی‌ترین متحد آمریکا در بین نیروهای شبه‌نظامی حاضر در سوریه محسوب می‌شده است.

از آنجا که بدنه نظامی اصلی قسد را «یگان‌های مدافع خلق» کُرد، شاخه نظامی پی.وای.دی، متحد پ.ک.ک تشکیل می‌دهند، ترکیه نگرانی‌های جدی در خصوص قدرت گرفتن قسد در مرزهای جنوبی خود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید