ترکیه: آمریکا برای شکست داعش، یک سازمان تروریستی دیگر را حمایت نکند

کدخبر: ۲۵۷۶۵۵
اقتصادنیوز؛ مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه با استقبال از تصمیم آمریکا برای خارج کردن نظامیانش از سوریه، از واشنگتن خواست که به حمایت‌های نظامی و تسلیحاتی از شبه‌نظامیان کُرد پایان دهد.
ترکیه: آمریکا برای شکست داعش، یک سازمان تروریستی دیگر را حمایت نکند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (جمعه) از تصمیم دولت آمریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از سوریه استقبال کرد.

چاووش‌اوغلو در نشست خبری مشترک با همتای خود در کشور مالت گفت: «ما از تصمیم آمریکا برای خارج شدن از سوریه استقبال می‌کنیم... ترکیه مانند گذشته کاملا از تمامیت ارضی سوریه حمایت می‌کند».

به نوشته روزنامه «ینی شفق» وی با بیان اینکه ترکیه برای سال‌هاست که با داعش مبارزه می‌کند، توضیح داد: «ما معتقدیم که داعش شکست خورده اما باید بسیار هوشیار باشیم زیرا داعش و دیگر گروه‌های افراطی هنوز هم در میدان (نبرد) هستند».

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه نباید خلأ قدرت در سوریه ایجاد شود تا شبه‌نظامیان کُرد سوری بتوانند آن را پر کنند، افزود: «از آمریکا می‌خواهیم برای شکست دادن داعش، یک سازمان تروریستی دیگر را حمایت نکند و با آنها وارد تعامل نشود».

چاووش‌اوغلو با ادعای اینکه ترکیه 4 هزار تروریست داعشی را در سوریه، عراق و ترکیه نابود کرده است، گفت: «اکنون باید توجه بیشتری به فرآیند سیاسی در سوریه داشته باشیم».

وی با اشاره به نشست چند روز پیش خود با وزرای خارجه ایران و روسیه و فرستاده ویژه سازمان ملل در ژنو، تصریح کرد که تشکیل جلسه کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه، یک «گام حیاتی» برای رسیدن به توافق سیاسی در این کشور است.

چهارشنبه شب دولت آمریکا به صورتی غیرمنتظره اعلام کرد ظرف دو تا سه ماه آینده تمام نیروهای نظامی خود را از سوریه خارج و حملات هوایی در این کشور را هم پایان می‌دهد. ترامپ ابتدا گفت دلیل این تصمیم تحقق هدف شکست داعش است، اما روز پنج‌شنبه در توییت تازه‌ای گفت مبارزه با داعش وظیفه آمریکا نیست و این ایران، روسیه و سوریه هستند که به عنوان «دشمنان محلی داعش» باید با این گروه تروریستی مبارزه کنند.

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه موسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند. این کمیته قرار است متشکل از ۱۵۰ نفر باشد؛ ۵۰ نفر از معارضان، ۵۰ نفر از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید