تدارک جلیقه‌ زردها برای اعتراضات بیشتر در آستانه کریسمس

کدخبر: ۲۵۷۷۵۲
اقتصادنیوز: جلیقه‌ زردهای فرانسوی برای ششمین شنبه اعتراضات سراسری آماده می‌شوند اما شمار معترضان خیابانی به علت آغاز پاکسازی کمپ‌های تجمع‌کنندگان به دست پلیس در آستانه تعطیلات سال نوی میلادی کاسته شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری فرانسه نوشت، معترضان فرانسوی جمعه اختلاف‌نظری در مکان برگزاری تجمع پیدا کردند؛ اینکه دوباره در پاریس جمع شوند یا در شهر ورسای. مقام‌های فرانسوی از ترس ناآرامی‌، امروز کاخ ورسای را که همواره تعداد گردشگران بالایی دارد تعطیل کردند. آنها همچنین به فروشگاه‌ها در پاریس که اکثر آنها بعد از دو هفته هنوز تعطیل هستند، علیه غارت و خشونت هشدار دادند.      

عصر جمعه سنای فرانسه بعد از مجلس ملی، یک سری قوانین برای کمک به افراد زیر خط فقر و بازنشسته‌ها تصویب کرد. این قوانین باید از اوایل ۲۰۱۹ اجرایی شود. پیش از آن هم ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه که به منطقه‌ای در مرکز فرانسه رفته بود، با معترضانی که علیه رئیس‌جمهوری فرانسه شعار "ماکرون استعفا" سر می‌دادند، مواجه شد.

در مناطق دیگر فرانسه، برخی از جلیقه زردها با برگزاری اعتراضات پراکنده فشار بر دولت را ادامه دادند تا هزینه‌کرد را افزایش داده و به شهروندان حق مشورتی در قانونگذاری بدهند. تعداد معترضان به صورت چشمگیری از هفته گذشته کاهش نشان می‌دهد؛ زمانیکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه به برخی از خواسته‌های معترضان عمل کرد.

وزارت کشور فرانسه شمار معترضان روز پنج‌شنبه را کمتر از ۴۰۰۰ تن برآورد کرد که کمترین میزان مشارکت‌کنندگان از اولین شنبه شروع اعتراضات در ۱۷ نوامبر است که ۲۸۲ هزار تن به خیابان‌ها آمدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید