ترامپ رئیس بانک مرکزی آمریکا را هم اخراج می‌کند؟

کدخبر: ۲۵۷۷۷۴
اقتصادنیوز: بلومبرگ نوشت به دنبال تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره، دونالد ترامپ هم‌اکنون در صدد اخراج «جروم پاول» بر آمده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی  بلومبرگ نوشت پس از آنکه «جروم پاول»، رئیس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که نرخ بهره را بالا خواهد برد، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور در صدد اخراج او برآمده است.

«کمیته بازار باز فدرال» روز چهارشنبه هفته گذشته به افزایش 2.25 تا 2.5 درصدی نرخ بهره رأی مثبت داد. تصمیمی که با مخالفت شدید ترامپ روبرو شد؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا از ماه های گذشته تاکنون همچنان تأکید کرده است که نرخ بهره در آمریکا نباید افزایش یابد.

به نوشته بلومبرگ، تعدادی از مشاوران ترامپ اعلام کردند امیدوارند خشم رئیس جمهور آمریکا در تعطیلات کریسمس از بین برود و او جروم پاول را اخراج نکند. برخی از مشاوران ترامپ هم به او هشدار داده اند که اخراج جروم پاول یک حرکت فاجعه بار خواهد بود.

دو نفر از مشاوران ترامپ که خواستند نامشان فاش نشود اعلام کردند: اما رئیس جمهور آمریکا به صورت خصوصی در چند روز اخیر چندین بار درباره اخراج جروم پاول به گفتگو نشسته است.

بلومبرگ نوشـت: هر گونه تلاش از سوی دونالد ترامپ برای اخراج پاول در نهایت اثراتی زیان بار بر بازارهای مالی خواهد گذاشت و اعتماد سرمایه گذاران را به توانایی بانک مرکزی برای هدایت اقتصاد کشور بدون دخالت سیاسی تضعیف خواهد کرد.

کاخ سفید به درخواستها برای پاسخ به این مسئله هیچ واکنشی نشان نداد.

پاول اوایل ماه جاری میلادی هم با درخواست ترامپ برای توقف افزایش نرخ بهره مخالفت کرد و گفت: «من می دانم، همانطور که همه آنهایی که در بانک مرکزی کار می کنند می دانند که ما کار خود را همانطور که همیشه انجام می دادیم، انجام می دهیم.»

ترامپ پیش از این هم در ماه اکتبر سال جاری میلادی اعلام کرده بود ممکن است از انتخاب جروم پاول به عنوان جانشین «جنت یلن»، رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا پشیمان شود. جنت یلن اوایل سال 2018 میلادی از سمت خود به عنوان رئیس بانک مرکزی آمریکا کناره گیری کرد. وی 4 سال در این سمت خدمت کرد. پیش از پیروزی ترامپ، بسیاری بر این باور بودند که او برای دوره بعدی هم رئیس بانک مرکزی باقی خواهد ماند. دونالد ترامپ اخیرا در یک مصاحبه با وال استریت ژورنال، از جروم پاول و سیاست های او به عنوان بزرگترین خطر برای اقتصاد آمریکا نام برده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید