واکنش آقای کارگردان به حمله تند کیهان به نمایشش

کدخبر: ۲۵۷۸۱۳
اقتصادنیوز؛ اعتراض روزنامه کیهان به اتفاقات فرهنگی و هنری روز، پدیده تازه‌ای نیست. حالا نوبت به یک نمایش رسیده که کیهان مدعی است به مقدسات توهین کرده است. مهدی محمدی، یکی از دو کارگردان نمایش «با من رودررو حرف بزن» نسبت به این اقدام کیهان واکنش نشان داد.
واکنش آقای کارگردان به حمله تند کیهان به نمایشش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ «با من رودررو حرف بزن» عنوان نمایشی است که از بیستم آذرماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه رفته است. این نمایش را شهرام احمدزاده نوشته و مهدی محمدی آن را کارگردانی کرده است.

امروز روزنامه کیهان با انتشار خبری در صفحه اول خود از این نمایش انتقاد کرد و نوشت:«یک نمایش درجه چندم که در تالاری متعلق به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به روی صحنه رفته است، به مقدسات اهانت کرد و علیه کیهان به بهانه دفاع این روزنامه از ارزش‌های الهی عقده‌گشایی کرد.»

کیهان در این مطلب ادامه می‌دهد: «در این نمایش مبتذل، صفحه‌ای از روزنامه کیهان که به روی آن لفظ جلاله الله و کلام امام خمینی‌(ره) درباره شهدا و تصویر رزمندگان اسلام قرار دارد، به روی کف زمین قرار داده شده تا میزان کینه عوامل نمایش نسبت به عناوین ارزشمند و مفاهیم، مقدسات و مدافعان ساحت ارزش‌ها، به روشنی نمایش داده شود.»

این روزنامه در ادامه این به‌زعم خود «توهین» را آگاهانه دانسته و این رفتار را غیر قابل بخشش و نشان از وجود دیدگاه و جریانی مسموم در پشت صحنه تئاتر کشور می‌داند.

نمایش ما کاملاً ارزشی است

مهدی محمدی، کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با «ایرناپلاس» با بیان اینکه این نمایش کاملاً ارزشی است و محتوای آن درباره چهل سالگی انقلاب است، گفت: در این نمایش آدم‌ها از دل تاریخ بیرون می‌آیند و وجود روزنامه‌ها در کف صحنه به همین خاطر است. متأسفانه این دوستان نمایش را ندیده‌اند و بر اساس تعدادی عکس قضاوت کرده‌اند. این نمایش در دفاع از ارزش‌ها و شهدای ایران است. شورای نظارت این نمایش را دیده و به‌عنوان یک اثر ارزشی و انقلابی به آن نگاه شده است.

روزنامه کیهان سند بوده است

وی درباره استفاده از روزنامه کیهان در کف صحنه گفت: از این روزنامه به‌عنوان یک سند آگاهی‌بخشی درباره انقلاب استفاده کردیم. این روزنامه قبل از انقلاب منتشر می‌شده است و مروری بر تیترها و صفحه اول آن اسنادی را درباره آن زمان به مخاطب می‌دهد. اگر می‌دانستیم ناراحت می‌شوند، اصلاً از آن استفاده نمی‌کردیم.

محمدی در پایان با گلایه از واکنش کیهان و برخی دیگر از رسانه‌ها گفت: من بچه خمین هستم و در آن شهر زندگی کرده‌ام. بچه مسلمان هستم. چرا باید خدای نکرده به امام و شهدا و مقدسات توهین کنم؟ اگر کیهان این نمایش را می‌دید به مردم هم تماشای آن را توصیه می‌کرد. بچه‌ها به‌هیچ‌وجه از روی اسامی متبرکه رد نشدند و هیچ توهینی هم در این نمایش انجام نشده است. ما در کشور اسلامی زندگی می‌کنیم و نباید خیلی سریع و بدون مدرک دیگران را مورد تهمت قرار بدهیم. من از دوستان روزنامه کیهان دعوت می‌کنم بیایند و این نمایش را ببینند و بعد از آن درباره‌اش قضاوت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید