گاردین گزارش داد؛

رد درخواست ضدمهاجرتی ترامپ در دیوان عالی آمریکا

کدخبر: ۲۵۷۸۲۲
اقتصادنیوز؛ روزنامه گاردین انگلیس گزارش داد که دیوان عالی آمریکا روز جمعه با صدور حکمی درخواست ترامپ برای ممنوعیت خودکار اعطای حق پناهندگی آمریکا به آن دسته از پناهجویانی که از مرزهای مکزیک به طور غیرقانونی به این کشور مهاجرت می کنندرا رد کرد.
رد درخواست ضدمهاجرتی ترامپ در دیوان عالی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ هرچند «برت کاوانا» عضو جدید و 3 قاضی محافظه کار دیگر از هیئت 9 نفره دیوان عالی آمریکا، طرف ترامپ را گرفتند، اما حکم این دیوان که دیروز (جمعه) صادر شد، درخواست ماه گذشته ترامپ برای اعمال چنین ممنوعیتی را مردود کرد.

گاردین افزود: دولت واشنگتن در ماه های اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا جلوی ورود مردان، زنان و کودکان مکزیکی که برای فرار از خشونت و فقر در سرزمین خود همراه با کاروان های مهاجرتی به سوی مرز مکزیک-آمریکا روانه می شوند، را بگیرد. ترامپ این پناهجویان را تهدیدی برای امنیت ملی کشورش می خواند. 

رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش مدعی شد که مهاجرت های دسته جمعی از مکزیک به آمریکا، بحران آفرین شده و وی با اتخاذ یک سیاست مهاجرتی جدید به دنبال حفاظت از منافع ملی واشنگتن است. سیاست وی بر آن بود تا قوانین مهاجرتی آمریکا که به مردمی که از خشونت و ستم در کشورهایشان به ستوه آمده بودند اجازه می داد به آمریکا پناه ببرند را تغییر دهد. 

به گزارش ایرنا، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا به بهانه واهی «دفاع از امنیت ملی» و با شعار «آمریکا اول» سیاست های مهاجرتی نسنجیده و بعضا بی رحمانه ای را اتخاذ کرده است. به عنوان نمونه، به موجب اجرای سیاستی در آمریکا با عنوان «تحمل صفر»، کودکان مهاجر از خانواده هایشان در مرز آمریکا - مکزیک جدا و در قفس های فلزی نگه داشته می شدند.

این سیاست با خشم و اعتراض شمار زیادی در آمریکا از جمله فعالان مدافع حقوق بشر، دمکرات ها و حتی تعدادی از جمهوریخواهان همراه شد، به طوری که ترامپ را بر آن داشت تا به اجرای آن پایان دهد. 

طبیعتا مسلمانان که در فهرست افراد مورد علاقه رئیس جمهوری آمریکا قرار ندارند نیز از این سیاست ها در امان نبوده اند. به موجب فرمان اجرایی ترامپ که از ماه سپتامیر (شهریور سال گذشته) صادر شد، شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن از ورود به خاک آمریکا منع شده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید