انتشار کدهای بدافزارنویسی برای آلوده کردن فیس بوک

کدخبر: ۲۵۷۸۶۵
اقتصاد نیوز:یک شرکت امنیتی لهستانی امروز جزئیات کدهایی را منتشر کرده که کاربران می توانند از آنها برای نگارش و انتشار کرمی خطرناک برای آلوده کردن فیس بوک استفاده کنند.
انتشار کدهای بدافزارنویسی برای آلوده کردن فیس بوک

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، کدهای یادشده از یک آسیب پذیری در پلاتفورم فیس بوک استفاده می کنند که پیش از این هم توسط برخی هرزنامه نویسان به کرات مورد سواستفاده قرار گرفته بود.

آسیب پذیری یادشده مربوط به زمانی است که قرار است یک پنجره جدید در فیس بوک و به خصوص در نسخه همراه آن باز شود. در واقع این کدنویسی نمی تواند برای کاربران نسخه رومیزی فیس بوک مشکل خاصی ایجاد کند.

پژوهشگران به فیس بوک هشدار داده اند که باید هر چه سریعتر برای حل این مشکل اقدامی اساسی انجام دهد. وگرنه ممکن است برخی کاربران به همین علت دچار آسیب های جدی شوند. آنان می گویند کدهای مخرب یادشده به سادگی در فریم های مختلف مورد استفاده در فیس بوک قابل مخفی کردن است.

علیرغم اینکه مشکل یادشده به فیس بوک اطلاع داده شده، این شرکت از انتشار وصله امنیتی به روز رسان برای حل آن تا به حال امتناع کرده است. مهم ترین مشکل کرم یادشده این است که موجب می شود محتوای خصوصی پست های کاربران بدون اطلاع آنها با افراد دیگری به اشتراک گذارده شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید