اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه و بلژیک آغاز شد

کدخبر: ۲۵۷۸۹۰
اقتصادنیوز؛ در ادامه تظاهرات مردم فرانسه در ششمین شنبه متوالی در این کشور، ۶۵ معترض فرانسوی توسط پلیس بازداشت شدند. همزمان با تظاهرات اعتراضی در فرانسه، اعتراضات «جلیقه‌زدها» در بروکسل نیز آغاز شد.
اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه و بلژیک آغاز شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر؛ بر اساس تصاویر مخابره شده توسط برخی رسانه ها، اعتراضات مردمی در فرانسه از سوی معترضان به اوضاع اقتصادی کشورشان و سیاست‌ های دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهوری این کشور موسوم به جلیقه زردها در برخی نقاط برای ششمین هفته متوالی آغاز شده است.

به گزارش راشاتودی، در پاریس پایتخت فرانسه پلیس این  کشور به شدت با معترضان درگیر شده و در تلاش برای سرکوب تظاهرات از باتوم و اسپری فلفل و گاز اشک آور استفاده می کند.

به گزارش این رسانه، تا کنون ۶۵ معترض فرانسوی در در ششمین شنبه سیاه توسط پلیس فرانسه بازداشت شده اند.

پلیس تا کنون حدود ۳۰ نفر را به اتهام «تجمع برای ارتکاب خشونت» مورد بازجویی قرار داده است

تجمعات پراکنده‌ ای در مناطق مختلف پایتخت از جمله در منطقه ۱۸ پاریس شکل گرفته است.

در شهرهای دیگر فرانسه از جمله «نانت» نیز معترضان به خیابان آمدند.

پلیس فرانسه موفق شد که اتوبان ٰA۶۳ در مرز فرانسه با اسپانیا را توسط معترضان مسدود شده بود را بازگشائی کند. جلیقه زردها در این منطقه از ساعت ۳ صبح روز شنبه مانع حرکت کامیون‌ ها شده بودند. همچنین در همین ساعات جلیقه زردها در مرز فرانسه با بلژیک در اتوبان‌های A۲ و A۲۲ جاده را مسدود کرده بودند.

اعتراضات «جلیقه‌زدها» در بروکسل آغاز شد

معترضان بلژیکی امروز شنبه هم زمان با تظاهرات اعتراضی در فرانسه موسوم به اعتراضات جلیقه زردها، در پایتخت این کشور راهپیمائی کردند.

خبرنگار اسپوتنیک در این خصوص اعلام کرد که این تظاهرات غیرقانونی بوده؛ اما تا کنون درگیری میان معترضان با پلیس در بروکسل مشاهده نشده است.

این درحالیست که با گسترش دامنه اعتراضات مردمی در شهر بروکسل پایتخت بلژیک در ۲۵ آذر ماه سال جاری، ده‌ ها نفر از نیروهای ضدشورش پلیس به صورت پیاده و سوار بر اسب با در دست داشتن باتوم و استفاده از خودروهای آب‌ پاش و گاز اشک‌ آور به شرکت‌ کنندگان در این تجمع حمله کردند.

در این تجمع که در اطراف مقر کمیسیون اروپا در پایتخت بلژیک شکل گرفته است، بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم معترض حضور یافته اند.

اخبار منتشره در این خصوص از بازداشت دست کم ۲۵ نفر در این تجمع حکایت داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید