هشدار ترامپ درمورد طولانی بودن تعطیلی دولت آمریکا

کدخبر: ۲۵۷۹۱۰
اقتصادنیوز : در حالی که مذاکره برای بازگشایی بخش‌های دولتی آمریکا در جریان است، دونالد ترامپ هشدار داده که روند تعطیلی دولت احتمالا طولانی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دولت آمریکا از بامداد روز شنبه با توجه به عدم توافق دموکرات‌ها و جمهوری خواهان در سنا بر سر منابع مالی مورد نظر دونالد ترامپ برای احداث دیوار مرزی با مکزیک، نیمه تعطیل شد.

پس از آن که روز جمعه توافق برای تامین بودجه ساخت دیوار مرزی به موفقیت نرسید،‌ رهبران کنگره و کاخ سفید وعده داده‌اند تا در روزهای شنبه و یک‌شنبه برای توافقی به منظور پایان تعطیلی دولت پیش از آغاز تعطیلات کریسمس مذاکره کنند.

گاردین گزارش داد، ترامپ گفته است اگر منابع مالی لازم برای امنیت مرزی را دریافت نکند، «تعطیلی دولت برای مدتی بسیار طولانی به طول خواهد انجامید».

بر اساس گزارش بی‌بی‌سی، ۹ بخش دولتی به دلیل کمبود بودجه مجبور به تعطیلی شدند. این سومین باری است که در طول دولت دو ساله ترامپ بخشی از دولت آمریکا تعطیل می‌شود.

این تعطیلی به معنای آن است که صدها هزار کارمند دولت مجبورند بدون حقوق کار کنند و یا موقتا به مرخصی بروند.

منتقدان می‌گویند که پس از انتقادات اخیر حامیان ترامپ به دلیل شکست در محقق کردن وعده اصلی انتخاباتی‌ او مبنی بر ساخت دیواری مرزی با مکزیک، رئیس‌جمهوری آمریکا تمایل کمی در رسیدن به توافق از خود نشان داده است.

دموکرات‌ها از اختصاص بودجه‌ای پنج میلیارد دلاری برای ساخت این دیوار مرزی خودداری کرده‌اند.

این عدم توافق بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در سنا بر منابع مالی مورد نظر ترامپ برای احداث این دیوار، باعث شده که بخشی از دولت آمریکا تعطیل شود.

این تعطیلی در برگیرنده بخش‌های غیرضروری یک چهارم وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولت فدرال مانند وزارتخانه های مسکن، وزارت امنیت داخلی، کشاورزی، امور خارجه و دادگستری خواهد بود که شامل ۸۰۰ هزار تن از کارمندان دولت است.

ترامپ پیشتر گفته بود، اگر دموکرات های سنا با احداث دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکنند و قانون بودجه به تصویب نرسد، برای تعطیلی طولانی مدت دولت آمادگی دارد.

مجلس نمایندگان آمریکا جمعه به طرح بودجه مورد نظر آقای ترامپ با ۲۱۷ رای مثبت در برابر ۱۸۵ رای منفی رای داد اما جمهوری خواهان از آرای کافی برای تصویب این طرح در مجلس سنا برخوردار نیستند.

بر اساس آیین‌نامه سنا، تصویب این طرح در این مجلس ۱۰۰ نفری به ۶۰ رأی نیاز دارد ولی جمهوری‌خواهان تنها ۵۱ کرسی در اختیار دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید