احد آزادیخواه انتقاد کرد

نگاه بالا به پایین نمایندگان مجلس

کدخبر: ۲۵۷۹۴۲
نماینده مردم ملایر در مجلس گفت: باید لزوم داشتن اخلاق نیکو در بین مسئولین نظام جمهوری اسلامی در تمامی بخش‌ها و طبقات تقویت شود و هر گونه تندخویی و از موضع بالا به پایین نگاه کردن نمایندگان به دیگران را خلاف اخلاق و از بزرگترین نواقص مجلس می‌دانم.
نگاه بالا به پایین نمایندگان مجلس

به گزارش اقتصادنیوز، حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به انتشار کلیپی از نماینده سراوان در گمرک گفت:‌ همه افتخار ما نمایندگان وکیل مردم بودن آنان است که این موضوع نه در مقام حرف است بلکه در عمل هم اینگونه است.

وی افزود: نمایندگان مجلس باید شرعاً و قانوناً آن چیزی باشند که مردم می‌خواهند و این موضوع معنایش آن است که نمایندگان هویت مستقلی ندارند و این هویت مربوط به مردم است.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: ارزش، جایگاه، حقوق، وقت و نمایندگان مجلس برای مردم است و مهم‌ ترین مطالبه‌ای که مردم از ما دارند مربوط به خوش‌خلقی با آنان است که این موضوع توصیه موجود در کتب دینی و کمترین مطالبه مردم است چرا که مسئولین همیشه باید با مردم خوش‌برخورد بود و آن را از حقوق مردم بدانند.

آزادیخواه گفت: مردم جامعه هم قطعاً مطالباتی از نمایندگان دارند که شاید برخی از این خواسته‌ها به حق نباشد اما این مطالبات معنایش آن نیست که نماینده با مردم ترشرویی کرده و با زبان تند با آنها صحبت کند. لذا یکی از مهم‌ ترین وظایف مسئولین در حکومت اسلامی خوش‌خلقی است.

وی با اشاره به توهین، ناسزا و دشنامی که مردم به مالک اشتر در خیابان‌ها می‌دادند اما مالک در پاسخ به آنها دعاگویشان بود می‌تواند الگوی مناسبی برای جامعه باشد که باید این امر در ساختار دولت، حاکمیت و همه قوا مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه وقتی کریم‌خان خود را وکیل‌الرعایا معرفی می‌کرد یعنی اینکه تواضع در برابر مردم از سوی مسئول در اهم امورات قرار دارد. لذا نمایندگان مردم مجلس شورای اسلامی نباید به بهانه ماندن پشت‌ درب‌های بسته و بی‌توجهی برخی افراد و نگهبانان از الفاظ غیرقابل دفاع و زشت برخورد کرده و مردم خادم بودن را در رفتار و کردار ما نبینند.

آزادیخواه افزود: باید لزوم داشتن اخلاق نیکو در بین مسئولین نظام جمهوری اسلامی در تمامی بخش‌ها و طبقات تقویت شود و هر گونه تندخویی و از موضع بالا به پایین نگاه کردن نمایندگان به دیگران را خلاف اخلاق و از بزرگترین نواقص مجلس می‌دانم.

وی بیان داشت: در قضیه گمرک نماینده سراوان و کارمند هر کدام برای خود ادعایی دارند اما اینکه جلسه غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی به دلیل بروز این اتفاق برگزار شود را بسیار اشتباه می‌دانم چرا که مسائل بسیار مهم‌تری از این امر جزیی وجود دارد که متأسفانه هیچکس حاضر نشد یک دقیقه جلسه غیرعلنی در این خصوص برگزار کند.

نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه معیشت در جامعه و بیکار بودن بسیاری از مردم کشورمان، تورم افسارگسیخته و عدم نظارت بر قیمت‌ها مردم را به ستوه آورده اما ما برای این مسائل کلان و با اهمیت نشست غیرعلنی در مجلس شورای اسلامی برگزار نکرده‌ایم و همین اتفاقات باعث می‌شود مردم از اقدامات و عملکرد مجلس ناراحت باشند.

آزادیخواه گفت: تصمیم هیأت رئیسه مجلس در خصوص بررسی رفتار نماینده سراوان در گمرک در نشست غیرعلنی بسیار زود به هنگام و غیرکارشناسی بود و بهتر بود با تعیین یکی از اعضای خانه ملت که عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان را مأمور بررسی این موضوع کرده و چند و چون مقصران را مشخص کند.

وی افزود: نمایندگان خانه ملت باید بیاموزند که اگر نماینده‌ای در موضوعی توهین و ناسزایی را شنید او در پاسخ اشتباهی را تکرار نکند.

نماینده مردم ملایر در مجلس در پایان گفت: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان باید در فضای آرام و به دور از جو و هیاهوی دیگران موضوع مربوط به نماینده سراوان را بررسی کرد و مقصران را معرفی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید