نطق نماینده ساری: آنقدر در دل افراد مقام است، جایی برای مسئولیت نمانده، اصولگرا و اصلاح‌طلب هم ندارد

کدخبر: ۲۵۸۰۲۷
اقتصادنیوز: نماینده مردم ساری با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور مبنی بر انتقال آب دریای خزر، گفت: آقای روحانی باید از بیان حرف‌های بی تدبیر و خارج از حکمت بپرهیزد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محمد دامادی نماینده مردم ساری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با اشاره به حادثه آتش سوزی در مدرسه دخترانه ای در زاهدان گفت: چند دانش آموز معصوم در آتش بی خردی ها سوختند و متاسفانه در این مدت نشنیدم که هیچ مقامی مسئولیت این فاجعه را بر عهده گیرد.

وی متذکر شد: البته قرار ما با ملت این بود که اگر مقامی داریم، مسئولیتش را هم داشته باشیم اما نه تنها هیچ مقامی مسئولیت حادثه مذکور را بر عهده نگرفت، بلکه پیشتر هم هیچ مقامی مسئولیت سوختن دختران شین آبادی را بر عهده نگرفت و همچنین مسئولیت نابسامانی بازار ارز، ویرانگی کارخانه ها، بیکاری کارگران و ورشکستگی صندوق های بازنشستگی را هم کسی بر عهده نگرفت.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: کسی نمی داند مسئول مشکلات بازنشستگان به ویژه بازنشستگان فرهنگی کیست تا گره از مشکلات آنها بگشاید.

دامادی با اشاره به اینکه دولت ها پی در پی می آیند و امید می آفرینند اما سرخوردگی به بار می آورند، تصریح کرد: علت این مسئله آن است که آنقدر که در دل این افراد مقام است، دیگر جایی برای مسئولیت باقی نمانده است.

وی افزود: این مسئله اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدالی هم ندارد و بروید بیرون و اگر رضایتی از عملکردها وجود دارد، محصول عملکرد همین دولت ها است و اگر آمار بیکاری ها، نارضایتی ها، گرانی ها و تورم ها بالا رفته است، باز هم محصول و کارنامه همین دولت ها است.

نماینده مردم ساری تاکید کرد: ملت در طول ۴۰ سال گذشته از آرمان های انقلاب به خوبی صیانت کرده اند و جوانان رعنای خود را در راه انقلاب داده اند و هنوز هم آبروی انقلاب ما این ملت صبور هستند اما این صبر سبب نمی شود که از کنار غفلت های صورت گرفته به راحتی عبور کنیم.

دامادی تاکید کرد: ۴۰ سال از انقلاب گذشته است اما علی رغم توصیه های رهبر معظم انقلاب، هنوز اتکای اقتصادی ما به نفت است و حتی از تولید یک بسته پوشک بچه هم عاجز هستیم و جای خالی استقلال اقتصادی به خوبی دیده می شود.

دولت کاری برای معلمان و کارگران نمیکند

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت اقتصادی معلمان و کارگران خوب نیست اما متاسفانه دولت کاری برای آنان نمی کند.

نماینده مردم ساری اظهارداشت: سرنوشت بودجه های هزاران میلیاردی در طول سالهای اخیر چه شده است که بحران های مختلفی چون خشکسالی و بیماری به صورت حل نشده رها شده است و هیچ کسی به آن پاسخی نمی دهد؟

دامادی گفت: پرسش های بی پاسخ متعددی وجود دارد از جمله آنکه چرا منبع ارزی کشور همچنان به دلار غیر واقعی ۴۲۰۰ تومانی به حراج گذاشته شده است و باید در این باره پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: بی تدبیری هایی نظیر وعده های مصیبت بار انتقال آب دریای خزر که حیات زیست محیطی خزر را به خطر می اندازد بهتر است به مردم داده نشود و آقای رئیس جمهور بداند که بیش از ۱۰۰ جلسه در کمیسیون عمران و کمیته آب و فاضلاب برای رساندن آب به فلات مرکزی برگزار شد و وی باید بداند که رئیس جمهور ایران است و صرفاً رئیس جمهور قوم خود نیست و از بیان حرف هایی بی تدبیر و خارج از حکمت بپرهیزد.

آیا حمایت از دولت همین سکوت مرگبار است؟

نماینده مردم ساری بیان کرد: از همه کنشگران و مراجع علمی و اجتماعی می پرسم که آیا معنای رای دادن و حمایت از یک دولت همین سکوت مرگبار است؟ آیا منطق دولت این است که رای داده اید و حالا هم همین است که هست؟ آیا شما نبودید که تغییر لحظه ای نرخ ارز، بیکاری کارگران و تعطیلی کارخانه ها را در دولت پیش از خود به سخره می گرفتید و وعده تدبیر داده بودید؟

دامادی گفت: بنده از جایگاه نماینده مردم به شما و آیندگان شما می گویم که لطفاً هم حقوق نجومی بگیرید و هم بستگان درجه یک خود را به پست های حساس بگمارید اما دیگر شعار ندهید و هرگز دروغ نگوئید و فکر کنید و بعد سخن بگوئید و امید عبس نیافرینید و ضمانت های اجرای وعده های خود را هم به مردم بگوئید و حقیقتاً بترسید از روزی که باطن شما برای ملت آشکار شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید