چه کسی از جلسه غیرعلنی مجلس فیلمبرداری کرد؟

کدخبر: ۲۵۸۰۷۴
اقتصادنیوز؛ احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی درباره فیلم منتشر شده از جلسه غیرعلنی مجلس در روز بررسی ماجرای نماینده سراوان توضیحاتی ارائه کرد.
چه کسی از جلسه غیرعلنی مجلس فیلمبرداری کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ احمد امیرآبادی‌فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در حاشیه صحن علنی با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به انتشار فیلم جلسه غیرعلنی پارلمان، گفت: آن روز که فیلم جلسه پخش شد برخی از کارمندان مجلس به ما گفتند که علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان از جلسه فیلمبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه بنده این موضوع را با آقای یارمحمدی مطرح کردم، تصریح کرد: طبق گفته این نماینده وی با نماینده سراوان هماهنگ کرده بود که بخشی از اظهارات درازهی را که از مردم عذرخواهی می کند، از این طریق پخش شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: یارمحمدی بیان کرد که کل فیلم را در اختیار آقای درازهی گذاشته است و بر این اساس مسئولیت پخش این فیلم برعهده وی بوده است و یارمحمدی صرفاً از جلسه فیلمبرداری کرده است.

امیرآبادی فراهانی تأکید کرد: نکته قابل توجه در این باره آن است که آن جلسه، جلسه غیرعلنی محسوب نمی‌شد چرا که جلسه غیرعلنی دارای مقدماتی است و باید در هیئت رئیسه تصمیم گیری شود، اما آن روز پیش از آنکه آقای لاریجانی آغاز جلسه علنی را اعلام کند، جمعی از نمایندگان سرو صدا کردند و به همین دلیل رئیس مجلس اجازه صحبت به نمایندگان را داد و از درازهی نمایندگان خواستند توضیح دهد که چه اتفاقاتی رخ داده است.

نماینده مردم قم با اشاره به موارد مطرح شده در جلسه غیرعلنی آن روز مجلس، اظهار کرد: نمایندگان آن روز گفتند که فیلم پخش شده از نماینده سراوان در شبکه‌های اجتماعی تقطیع شده است اما آن جلسه با جلسه غیر علنی متفاوت است.

وی با اشاره به حضور دژپسند هم در جلسه بررسی حواشی نماینده سراوان تصریح کرد: آن روز وزیر امور اقتصادی و دارایی در فراکسیون ولایی حضور داشت و به همین دلیل قرار بر این شد که دژپسند در آن جلسه غیر رسمی حاضر شود و اظهارات نمایندگان درخصوص آن ماجرا را مورد توجه قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس درباره جملاتی که در فیلم مذکور خطاب به هیئت رئیسه مجلس مطرح شده است، گفت: نماینده ای که جملات ناشایستی را درباره هیئت رئیسه مجلس به کار برده است، مشخص شده است، اما چون حرف مطرح شده خطاب به هیئت رئیسه بوده است، نام وی را اعلام نمی‌کنیم، اما در صورتی که خطاب به مردم حرفی مطرح می شد، قطعاً نام این نماینده را اعلام عمومی می‌کردیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی انتشار فیلم جلسه غیرعلنی مجلس در BBC تأکید کرد: بنده نمی‌دانم این فیلم چگونه در اختیار شبکه مذکور قرار گرفته، اما طبق گفته یارمحمدی در اختیار درازهی قرار گرفته و پخش این فیلم از سوی نماینده سراوان صورت گرفته اما جزئیات و چگونگی پخش این فیلم را باید از نماینده سراوان بپرسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید