هجوم دولت ها برای تجسس در اطلاعات کاربران آیفون

کدخبر: ۲۵۸۱۰۳
اقتصاد نیوز:اپل گزارش دوسالانه شفافیت خود را منتشر کرده که نشان می دهد دولت های مختلف جهان چه تعداد درخواست برای دسترسی به اطلاعات خصوصی کاربران ارسال کرده اند.
هجوم دولت ها برای تجسس در اطلاعات کاربران آیفون

به گزارش اقتصاد نیوز، گزارش یادشده هم به صورت تعاملی و هم به صورت پی دی اف تهیه شده و از طریق سایت شرکت اپل در دسترس قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش که مربوط به نیمه اول سال 2018 است، اپل 32342 درخواست دولتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران دریافت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 9 درصد افزایش نشان می دهد.

بیشترین میزان درخواست ها مربوط به آلمان است که 42 درصد از کل درخواست ها را به خود اختصاص داده است. بخش اعظم درخواست های یادشده با هدف یافتن لوازم الکترونیک مسروقه ارسال شده اند. در مجموع 13704 درخواست توسط دولت آلمان برای دسترسی به اطلاعات 26160 دستگاه ارسال شده است.

اما رتبه دوم به امریکا رسیده که 4570 درخواست را برای دسترسی به اطلاعات 14911 دستگاه ارسال کرده است. بیش از نیمی از این درخواست ها یعنی 2397 درخواست با هدف دسترسی به اطلاعات پایه کاربران ارسال شده است. 918 مورد درخواست هم توسط دولت امریکا با هدف دسترسی به اطلاعات مالی کاربران صورت گرفته است.

مجموع درخواست های دیگر که از کشورهای مختلف دنیا دریافت شده نیز حدود 25 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است. این درخواست ها برای دسترسی به اطلاعات 40641 دستگاه الکترونیک ارسال شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید