سناتور ارشد جمهوری‌خواه:

بدون مذاکره با ایران و روسیه نمی‌توان به راه حل برای سوریه رسید

کدخبر: ۲۵۸۲۶۸
اقتصادنیوز؛ رند پاول، سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به تصمیم رئیس‌جمهور کشورش برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تاکید کرد که بدون مذاکره با روسیه، ایران و بشار اسد نمی‌توان به راه‌حلی برای سوریه دست پیدا کرد.
بدون مذاکره با ایران و روسیه نمی‌توان به راه حل برای سوریه رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ رند پاول سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی آمریکا در گفت‌وگو با یک برنامه‌ تلویزیونی در شبکه سی‌بی‌اس نیوز، در واکنش به تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان تاکید کرد که روسیه، ایران و بشار اسد (رئیس جمهور سوریه) بازیگران سوریه هستند و بدون مذاکره با آنها، نمی‌توان برای سوریه راه حلی به دست آورد.

وی اظهار داشت: ما سالیانه پنجاه میلیارد دلار در افغانستان هزینه می‌کنیم، جایی که سال‌ها پیش باید در آن اعلام پیروزی می‌کردیم و به خانه باز می‌گشتیم. من بر این باورم که اگر صرفه‌جویی لازم صورت بگیرد، ما برای دیوار مرزی و امنیت (داخلی)، بودجه لازم را در اختیار خواهیم داشت.

رند پاول درباره حمایتش از تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه و افغانستان در یک پیام توئیتری و همچنین تاختن به مخالفان این تصمیم گفت: باید به برخی اظهارات افرادی نگاه کرد که توصیه می‌کنند برای همیشه در افغانستان بمانیم و اکنون نیز می‌گویند که باید در سوریه بمانیم در حالی که هیچ پایانی هم برای آن قائل نمی‌شوند.

این سناتور آمریکایی با ادعای اینکه آنها داعش را شکست داده‌اند، افرود: اکنون این صحبت در کنگره و کاخ سفید مطرح است که باید منتظر باشیم تا روسیه و ایران از سوریه خارج شوند؛ این اتفاق هرگز نخواهد افتاد. ابتدا هدف این نبود. این هدفی تازه تعریف شده است، اینکه منتظر باشیم که ایران و روسیه از سوریه خارج شوند. ماموریت از بین بردن داعش بود و ما این کار را با موفقیت انجام دادیم، جنگی را با موفقیت به انجام رسانده‌ایم و به خانه باز می‌گردیم. آمریکایی‌ها از جنگ خسته شده‌اند، باید این پول در کشور صرف ساختن جاده‌ها، پل و ایجاد فرصت‌های شغلی شود، نه اینکه در افغانستان هزینه شود.

رند پاول همچنین گفت: روسیه بازیگر بزرگی است. اگر با روس‌ها درباره سوریه مذاکره نکنیم، به راه حل نمی‌رسیم. ایران نیز بازیگر است. در واقع باید با این کشور نیز درباره سوریه صحبت کنیم. اسد هم یک بازیگر است. ما نمی‌توانیم بگوییم اسد باید برود. وی پیروز جنگ شده است. ما دو هزار نفر نیرو به این کشور فرستاده‌ایم که امکان بروز درگیری با نیروهای روس و ایرانی و شروع جنگ بزرگ درگیری وجود دارد که یک اشتباه بزرگ خواهد بود. من گمان نمی‌کنم که مردم آمریکا خواهان جنگ بزرگ دیگری در خاورمیانه باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید