آخرین حضور علی پروین در تیم ملی فوتبال+عکس

کدخبر: ۲۵۸۲۸۹
اقتصاد نیوز: تصویری از آخرین روزهای علی پروین در تیم ملی فوتبال ایران یادآور خاطرات آن دوران برای طرفداران فوتبال است.
آخرین حضور علی پروین در تیم ملی فوتبال+عکس

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از ورزش سه، در روزهایی که فوتبال ایران خودش را آماده حضور در جام ملت های آسیا می‌کند، انتشار عکسی از آخرین حضور علی پروین اسطوره فوتبال ایران و پرسپولیس در تیم ملی فوتبال جالب است.

تیم ملی فوتبال ایران بعد از حضور در جام جهانی 1978 آرژانتین برای حضور در مقدماتی المپیک 1980 مسکو خودش را آماده می کرد و در آن رقابت ها با ترکیبی فوق العاده حضور پیدا کرد. تیمی که ستاره هایی مثل ناصر حجازی، علی پروین، نصرالله عبداللهی، ناصر فریاد شیران، حسین فرکی، محمد دادکان، بهتاش فریبا، حمید علیدوستی و ... را در ترکیب خود داشت و توانست جواز حضور در المپیک را هم به دست آورد اما تحریم المپیک توسط جمهوری اسلامی ایران مانع از آن شد که تیم ایران در این رقابت ها حضور پیدا کند.

هدایت آن تیم ملی را حسن حبیبی برعهده داشت و همایون شاهرخی نیز به عنوان دستیار او فعالیت می کرد. نکته قابل توجه اینکه علی پروین آخرین حضورش در تیم ملی فوتبال را در یک تورنمنت رسمی سپری کرد. پروین بعد از این مسابقات با قانون عجیبی که حضور بازیکنان بالای 27 سال را در تیم ملی منع می کرد، دیگر نتوانست پیراهن ایران را بپوشد و این دوره آخرین تورنمنتی بود که توانست حضور پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید