اردوغان از ترامپ برای سفر به ترکیه دعوت کرد

کدخبر: ۲۵۸۴۲۹
اقتصادنیوز: یکی از سخنگوهای کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری ترکیه از همتای آمریکایی‌اش دعوت کرده تا در سال آتی میلادی به آنکارا برود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نوشت، هوگان گیدلی، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: درحالی که هنوز برنامه دقیقی برای این سفر ترتیب داده نشده، اما دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا آماده این نشست احتمالی در آینده است.

درگیری در سوریه در نتیجه تصمیم ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، عدم واکنش مناسب به قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول و درخواست آنکارا برای استرداد فتح الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا در میان مسائلی هستند که قرار است دو رئیس جمهوری در دیدار احتمالی خود به آنها رسیدگی کنند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و ترامپ روز یکشنبه در تماسی تلفنی به همکاری برای جلوگیری از ایجاد خلا ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه پرداختند.

اردوغان تصمیم ترامپ را برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مورد استقبال قرار داد.

یکی از مقام‌های ارشد دولت آمریکا نیز گفته که ترامپ درباره تصمیم ناگهانی‌اش برای خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه با اردوغان گفتگویی نداشته است.

مقام‌های ارتش آمریکا قرار است در روزهای آتی به ترکیه بروند تا درباره جزئیات خروج نیروها از سوریه با همتایان خود گفتگو کنند.

همچنین ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان گفت که ترامپ می خواهد سال ۲۰۱۹ به ترکیه بیاید اما زمان آن اعلام نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید