جان کری: ترامپ در برابر مک گورک عددی نیست

کدخبر: ۲۵۸۴۷۶
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در توییتی به انتقادهای اخیر دونالد ترامپ علیه نماینده آمریکا در امور سوریه خرده گرفت و وی را متهم کرد که همچون مک گورک، وطن پرست نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کری در توییتی نوشت: رقت انگیز است که رئیس جمهوری یک خدمتگزار ملت را که به دولت بوش پیوست و در دو سال گذشته کار خود را ادامه داد تا به عراق در شکست دادن داعش کمک کند، بدنام ساخته و روحیه تمامی خدمتگزاران را تضعیف نماید. دونالد ترامپ دربرابر شخصیت یا وطن پرستی مک گورک عددی نیست.

نیوزویک در گزارش امروز نوشت که مک گورک از کارگزاران دولت بوش پسر بود و در سال 2015 و در دولت اوباما به سمت نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش منصوب شد.

نیوزویک همچنین خبر داد که تصمیم به خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه یک هفته پیش از توییت اخیر ترامپ اتخاذ شده بود.

ترامپ در توییت های امروز خود نیز بار دیگربه مک گورک و هواداران او انتقاد کرد و در حالیکه از تنهایی خود در کاخ سفید گله می کرد، مک گورک را متهم کرد که از طرف اوباما مامور بود تا یک میلیارد و 800 میلیون دلار پول نقد را در هواپیماها بارگیری کرده و در قالب توافق هسته ای به ایران بفرستد.

به گزارش ایرنا، نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در 'ائتلاف جهانی' مبارزه با داعش 1 دی اعلام کرد که او در ماه فوریه 2019 از این سمت کناره گیری خواهد کرد.

ترامپ در واکنشی شدید به این اقدام مک گورک توییت کرد: برت مک گورک که من نمی شناسمش، سال 2015 توسط باراک اوباما منصوب شد. قرار بود که ماه فوریه سمتش را ترک کند اما پیش از ترک سمت، استعفا داد. رسانه های دروغ پرداز از کاه کوه ساخته اند.

برت مک گورک به مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا اطلاع داده بود که این اقدام وی به دلیل مخالفت با تصمیم رئیس جمهوری برای خروج 2 هزار نیرو از سوریه انجام شده است.

دونالد ترامپ چهارشنبه پیش (28 آذر) در توئیتی خبر از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه داد. هرچند که حضور نیروهای آمریکایی در سوریه نه به درخواست دولت قانونی سوریه و نه با مجوز شورای امنیت بود.

پیش از مک گورک، جیمز متیس وزیر دفاع نیز به دلیل اختلاف نظر با ترامپ استعفا داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید