حزب الدعوه عراق برای هاشمی شاهرودی پیام داد

کدخبر: ۲۵۸۴۸۷
اقتصادنیوز: حزب دعوت اسلامی عراق در بیانیه ای درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، اخبار العراق نوشت، متن بیانیه حزب دعوت اسلامی عراق به شرح ذیل است:

 بسم الله الرحمن الرحیم

(( یا ایتها النفس المطمئنة ارجعی الی ربک راضیة مرضیة فادخلی فی عبادی وادخلی جنتی)) صدق الله العلی العظیم

با تسلیم در برابر قضای حتمی الهی و با نهایت غم و اندوه خبر درگذشت آیت الله عظمی،فقیه و مجاهد سید محمود هاشمی شاهرودی پس از یک زندگی پر از جهاد، علم و مسئولیت، که آخرین آنها ریاست قوه قضائیه و پس از آن ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام  درجمهوری اسلامی ایران بود را دریافت کردیم.

این مصیبت بزرگ را به مراجع عالیقدر دین، طلاب حوزه های علمیه در سراسر جهان و همچنین ملت ایران و عراق و تمام دوستداران مرحوم تسلیت می گوییم.

آیت الله شاهرودی از بزرگترین اساتید بحث خارج در حوزه های علمیه ، حامی حزب دعوت اسلامی، شخصیت مورد اعتماد شهید سید محمدباقر صدر و از برجسته ترین شاگردان وی بود که در جهاد علیه نظام بعث مشارکت داشت و شدیدترین شکنجه ها را در سلول های نظام سابق عراق متحمل شد.

مرحوم شاهرودی، اولین رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق بود سپس سخنگوی رسانه ای این مجلس شد و بعد از آن مسولیت های بزرگی در جمهوری اسلامی ایران را برعهده گرفت.

از خداوند می خواهیم که ایشان را مورد رحمت خویش قرار دهد و به بازماندگان آن صبر عطا فرماید.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز سید عمار حکیم، رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی عراق در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت:جامعه اسلامی شخصیت بزرگی که در تمام دوره‌های زندگی‌اش برای گسترش و علو دین اسلامی از هیچ تلاشی دریغ نکرد را از دست داد.

همچنین همام حمودی، رئیس مجلس اعلای عراق در پیامی با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت:وی بارزترین شاگرد شهید صدر بود که فقه مدرسه او را فراگرفت و در راه دفاع از استاد و مربی خود شدیدترین انواع شکنجه را از سوی نظام بعث صدامی متحمل شد و به تلاش و جهاد خود برای دفاع از مظلومیت ملت عراق ادامه داد.

براساس این گزارش، مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که به‌دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده بود، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به دیار باقی شتافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید