واکنش کره‌شمالی به قطعنامه سازمان ملل؛ آمریکا هزینه سنگینی خواهد پرداخت

کدخبر: ۲۵۸۵۱۳
اقتصادنیوز؛ رسانه دولتی کره شمالی انتقادات آمریکا و سازمان ملل متحد با ادعای نقض شرایط حقوق بشر در این کشور، را تحریک سیاسی خواند و افزود: آمریکا و متحدانش بهای سنگینی برای این موضوع پرداخت خواهند کرد.
واکنش کره‌شمالی به قطعنامه سازمان ملل؛ آمریکا هزینه سنگینی خواهد پرداخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ رسانه دولتی کره شمالی امروز سه شنبه 25 دسامبر (4 دی ماه) تصویب قطعنامه سازمان ملل متحد و دیدگاه ایالات متحده مبنی بر نقض حقوق بشر در کره شمالی و تعیین مجدد این کشور به عنوان ناقض حقوق اقلیت های مذهبی را به شدت محکوم کرد.

این رسانه با اشاره به اینکه کره شمالی مشکلی درمورد حقوق بشر نداشته و چنین مشکلاتی در آمریکا وجود دارد، این حرکت را 'تحریک سیاسی بزرگ' خواند و به آمریکا و متحدانش هشدار داد که بهای سنگینی برای این تحریک سیاسی پرداخت خواهند کرد.

«رادونگ سیموم» روزنامه رسمی حزب کارگران حاکم کره شمالی نیز امروز اعلام کرد، ایالات متحده باید اقدامات تحریک آمیز و مخرب خود را علیه پیونگ یانگ متوقف سازد و هشدار داد چنین اقداماتی می تواند فضای مثبت روابط کشورهای شبه جزیره کره را تخریب کند.

محمع عمومی سازمان ملل متحد چندی پیش طی بیانیه ای به مسائلی اشاره کرد که می توان آنها را در زمره موارد جنایات علیه بشریت قرار داد که این موارد شامل شکنجه، تجاوز، اعدام در ملأ عام و استفاده از مجازات اعدام به دلایل سیاسی و مذهبی است. این چهاردهمین سال متوالی است که سازمان ملل متحد چنین قطعنامه ای را علیه این کشور تصویب می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید