یک فرمانده ارشد سپاه؛ پرچم دار تمدنی جدید در برابر غرب هستیم

کدخبر: ۲۵۸۷۳۸
اقتصادنیوز: جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ایران پرچمدار تمدنی جدید در برابر تمدن باطل غرب است، گفت: حوزه تاثیر گذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهانی است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا حسین سلامی در بیست و پنجمین آئین گرامی داشت هفته پژوهش که در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برگزار شد، اظهارداشت: دانشگاه جامع امام حسین(ع) و این دانشجویان نقطه امید بخش سپاه پاسداران برای پیش برد اهداف سپاه و انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ظهور ایران اسلامی و قدرتمند برای قدرت‌های بزرگ عالم قابل تحمل نیست، زیرا ایران با انقلاب عظیم خود بخش مهمی از ذهن، فکر و اندیشه امروز جهان را ساخته و برای ایجاد باور جدید در جهان در حال تلاش است، هرگاه غیر ممکن‌ها ممکن می‌شود باورهای جهانی نیز تغییر می‌کند. ایران نمونه واقعی از استقلال و پیشرفت در جهان و بدون سلطه استکبار جهانی است.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی نشان داد که اگر ملتی بخواهد می تواند در برابر قدرت‌های بزرگ در فضای نابرابر شاخص‌های ظاهری قدرت بایستد یعنی یک شاخص جدید برای بشر به وجود آورد. هنر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری این است که هرچه به عنوان اندیشه و فکر ارائه داده‌اند را به واقعیت و مدلی روی زمین تبدیل کرده‌اند که این ویژگی یعنی قدرت که نقطه تقابل جهان قدرت مند در عرصه جهان است.

وی دامنه های اثربخشی انقلاب اسلامی را جهانی دانست و گفت: پیروزی های به ظاهر شگفت انگیز و تا حدودی غیر ممکن، ایران را در مرکز یک تهاجم جهانی قرار داده است. هیچ دلیلی وجود ندارد که ملتی بخواهد استقلال داشته باشد و تمامی استکبار جهانی مدت 40 سال با تمام وجود به مقابله با آن بپردازد، مگر اینکه دامنه تاثیرات انقلاب اسلامی استکبار جهانی را به وحشت انداخته باشد.

جانشین فرمانده سپاه ادامه داد: در این سال‌ها دشمنان از همه روش‌ها از جمله جنگ اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و نظامی، اطلاعاتی برای مقابله با قدرت انقلاب اسلامی بهره برده است.

سلامی عنوان کرد: آنها از جنگ نیابتی در حوزه امنیتی و نظامی علیه ما استفاده می‌کنند اما همین که ما به دانش‌های نوین دست یافته و آن را به فناوری تبدیل کردیم به صورت مستقیم وارد عرصه مقابله با ایران اسلامی شدند. 

وی افزود: وقتی ما به دانش هسته‌ای رسیدیم دشمن وارد عرصه شد و دانشمندان ما را ترور کرد، اما ما توانستیم این راهبرد دشمن را نیز شکست دهیم و دشمن که این پیشرفت ها را تحمل نمی کرد دست به یک فشار همه جانبه و تحریم روی آورد.

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: دشمن با تلاش برای بدست گرفتن نیازهای اجتماعی و اقتصادی می‌خواست بر سیاست، رشد علمی و صنعتی ما تاثیر بگذارد و این نشان دهنده یک جنگ جدید از سوی دشمنان انقلاب اسلامی است. اما انقلاب اسلامی به رشد علمی و صنعتی و سیاسی رسیده و شکست دادن آن غیر ممکن است.

سلامی وجود دشمن قدرتمند را دلیل رشد و پیشرفت انقلاب اسلامی دانست و افزود: هیچ فرد و ملتی بدون داشتن دشمن بزرگ، قدرتمند نمی‌شود. این در زمان جنگ تحمیلی هم وجود داشت که رزمندگان هرچه به دشمن نزدیک‌تر می‌شدند بر ایمان و اعتقاداتشان افزوده می‌شد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم از مدار تاثیر دشمن دور شویم باید بر توسعه اقتصادی و صنعتی تاکید بیشتری داشته باشیم زیرا عرصه جنگ امروز با دشمن، اقتصاد و صنعت است.

جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشت: حوزه تاثیرگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جهانی است و حفظ تعالی انقلاب اسلامی رسالت اصلی سپاه محسوب می شود که در کنار تامین امنیت و دفاع از کشور باید به خوبی آن را اجرا کند.

سلامی عنوان کرد: دانشگاه امام حسین(ع) یک دانشگاه انقلابی است پس باید با مدل سازی، الگوی ویژه و واقعی انقلاب اسلامی باشد و به واقع نشان دهد که ما می‌توانیم یک جهان و تاریخ جدید بسازیم. رسالت دانشگاه جامع امام حسین(ع) تمدن سازی و ترسیم الگویی علمی و عملی انقلاب اسلامی است پس خود را برای ایجاد آن آماده کنید.

سلامی در پایان اتصال دانشگاه با ذهن های جوشان و صنعت را بسیار مهم دانست و گفت: از تعریف اهداف بزرگ نترسید زیرا اهداف بزرگتر زودتر محقق می‌شوند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید