محورهای کنفرانس مطبوعاتی وزرای خارجه روسیه و پاکستان

کدخبر: ۲۵۸۷۹۰
اقتصادنیوز: وزرای خارجه روسیه و پاکستان با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو بر لزوم همکاری در خصوص صلح در افغانستان تأکید کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با شاه محمود قریشی همتای پاکستانی خود در مسکو با اشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز نشست «چارچوب مسکو» پیرامون حل و فصل درگیری ها در افغانستان اعلام کرد: نمی خواهیم چیزی را به کسی تحمیل کنیم؛ اما به نظر من روسیه، پاکستان و سایر کشورهای شرکت کننده در نشست چارچوب مسکو به دست آورد کافی و موثری برای افغانستان دست یافتند.

وزیر خارجه پاکستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به نقش مهم روسیه در راستای تامین صلح و ثبات در منطقه تأکید کرد: روسیه تمام اقدامات لازم را انجام می دهد و نگرانی های مشروع خود نسبت به چگونگی وضعیت امنیتی در منطقه را نیز ابراز می کند. مسئله تسلط داعش بر مناطق جدید مسیار مهم است. به این دلیل روسیه و پاکستان تلاش می کنند همکاری خود در زمینه مبارزه با تروریسم را گسترش دهند.

شاه محمود قریشی در پایان روسیه را شریک مهم پاکستان دانسته و از لاوروف بابت برگزاری نشست گفتگوهای صلح افغانستان در مسکو قدردانی کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید