عراق آماده همکاری با شرکت های ایرانی در بخش عمرانی است

کدخبر: ۲۵۸۸۰۸
اقتصادنیوز: وزیر مسکن و شهرسازی عراق آمادگی کشوری برای حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در حوزه عمران و بویژه اجرای طرح های آب و فاضلاب و شیرین سازی آب را اعلام کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، 'بنگین ریکانی' وزیر مسکن و شهرسازی عراق عصر چهارشنبه پس از دیدار 'رضا اردکانیان' وزیر نیرو با وی که با حضور 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، انجام شد، گفت: در مذاکرات امروز بر گسترش روابط بخصوص در اجرای طرح های عمرانی در عراق تاکید شد.

وی گفت: عراق تمایل دارد از فناوری و توانمندی شرکت های ایرانی در اجرای طرح های آب و فاضلاب استفاده کند.

ریکانی افزود: ما بر سر ادامه و گسترش همکاری مشترک اتفاق نظر داریم و در این جلسه همچنین در خصوص اجرا و توسعه و استفاده از منابع آب مشترک میان دو کشور بحث گفتگو کردیم.

وزیر مسکن و شهرسازی عراق گفت: در این زمینه نیاز به هماهگی و رایزنی های بیشتری وجود دارد.

ریکانی اضافه کرد: درخصوص شرکت های ایرانی و مطالبات مالی آنها از طرف عراقی و حل مشکلات مربوطه نیز گفتگو انجام شد و تلاش می کنیم آن را حل کنیم.

وی گفت که در این دیدار دو طرف بر ادامه و توسعه همکاری و کار مشترک تاکید داشتند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز گفت که در خصوص گسترس روابط و مشارکت بخش خصوصی ایران در طرح های مسکن بویژه اجرای طرح های آب و فاضلاب با وزیر عراقی گفتگو و تبادل نظر کرده است.

وی افزود که توانمندی های جمهوری اسلامی و شرکت های ایرانی و آمادگی آنان برای اجرای طرح های آب و فاضلاب و نیز تولید آب شیرین را به اطلاع مقام عراقی رسانده است.

وزیر نیرو گفت که از وزیر مسکن و شهرسازی عراق برای سفر به ایران و آشنایی بهتر و از نزدیک با توانمندی های جمهوری اسلامی در حوزه های مربوطه دعوت کرده است.

'رضا اردکانیان' وزیر نیرو عصر چهارشنبه در راس هیاتی وارد پایتخت عراق شد و در فرودگاه بین المللی بغداد مورد استقبال 'لوی الخطیب' وزیر برق عراق قرار گرفت.

وی به دعوت رسمی وزیر برق عراق و با هدف توسعه روابط همه جانبه بویژه در بخش نیرو به این کشور سفر کرده است.

وزیر نیرو در این سفر سه روزه همچنین قرار است با نخست وزیر و رئیس جمهوری عراق نیز دیدار و گفتگو کند.

نشست مشترک دو هیات ایرانی و امضای یک یادداشت تفاهم همکاری میان وزارتخانه های نیروی ایران و برق عراق از دیگر برنامه های وزیر نیرو در این سفر خواهد بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید