شمخانی در دیدار با حامد کرزی: آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده است

کدخبر: ۲۵۸۸۵۴
اقتصاد نیوز: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با رئیس جمهور سابق افغانستان گفت: آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده است.
شمخانی در دیدار با حامد کرزی: آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران که به افغانستان سفر کرده است بعد از ظهر روز چهارشنبه با حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این ملاقات طیف وسیعی از موضوعات سیاسی در ابعاد متطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

شمخانی در این دیدار با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا در موضوع مبارزه با تروریسم، حضور این کشور در منطقه را یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی و ناامنی عنوان کرد.

وی تلاش آمریکا برای انتقال باقی مانده داعش به کشور افغانستان را اقدامی بسیار خطرناک و مشکوک دانست و اظهار داشت: آمریکا هیچ‌گاه خیرخواه مردم افغانستان نبوده و حضور نظامی این کشور در افعانستان فرجامی به جز افزایش ناامنی و بی ثباتی به دنبال نداشته است.

حامد کرزی، رئیس جمهور سابق افغانستان نیز در این دیدار با اشاره به حمایت صادقانه و مستمر جمهوری اسلامی ایران از این کشور افزود: مردم و دولت افغانستان اطمینان دارند که ایران، چون همیشه نقش موثر و تعیین کننده‌ای در پیشبرد فرایند صلح به عنوان مهمترین اولویت امروز جامعه افغانستان ایفا خواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید