عربستان هیچ تعهد جدیدی درباره بازسازی سوریه نداده است

کدخبر: ۲۵۸۸۶۷
اقتصاد نیوز: یک دیپلمات عربستان سعودی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر آمادگی این کشور پادشاهی برای مشارکت در بازسازی سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم ، یک مقام مسئول در سفارت عربستان سعودی در واشنگتن، روز چهارشنبه اعلام کرد که کشورش هیچ تعهد جدیدی درباره بازسازی سوریه نداده است.

دو روز بعد از توییت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا که طی آن از آمادگی ریاض برای مشارکت در بازسازی سوریه سخن گفت، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» آمریکا اظهارات این دیپلمات سعودی( بدون ذکر هویتش) را نقل کرده است.

این دیپلمات سعودی تصریح کرد که ریاض از آگوست گذشته، درباره ارائه بسته مالی جدید در چارچوب بازسازی سوریه تعهدی نداده است. واشنگتن در آن زمان اعلام کرد که عربستان سعودی مصمم است کمک 100 میلیون دلاری در راستای تلاش‌ها برای برقراری ثبات در مناطق آزاد شده از اشغال گروه تروریستی داعش پرداخت کند.

این منبع در ادامه افزود، عربستان سعودی مشارکت‌کننده اصلی در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش است و از نظر تعداد انجام سورت‌های هوایی علیه این گروه در سوریه، دومین نیروی بزرگ است، افزون بر این، این کشور میلیون‌ها دلار برای امدادرسانی به غیرنظامیان هزینه کرده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا، روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: «خیلی خوب است که کشورهای خیلی ثروتمند در همسایگی سوریه به جای آنکه کشوری بزرگ (در اشاره به آمریکا) در 5000 مایلی کار بازسازی را انجام دهد این ماموریت را برعهده بگیرند. تشکر عربستان.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید