نخست‌وزیر عراق برای دیدار با ترامپ شرط گذاشت

کدخبر: ۲۵۸۹۰۸
اقتصادنیوز: عادل عبدالمهدی برای رفتن به دیدار دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دو شرط گذاشته بود.بدلیل این که ترامپ شرط‌های نخست وزیر عراق را نپذیرفت وی نیز به پایگاه عین الاسد نرفت تا با ترامپ دیدار کند.
نخست‌وزیر عراق برای دیدار با ترامپ شرط گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب،  الغدیر به نقل از منابع مطلع گفت که در جریان سفر چهارشنبه شب ترامپ، همسرش و چند مقام دیگر آمریکایی و بازدید آنان از پایگاه نظامی عین الاسد در استان الانبار در شمال عراق، نخست وزیر این کشور دو شرایط برای رفتن به این پایگاه و دیدار با ترامپ مطرح کرد.

این شبکه افزود: بدلیل این که ترامپ شرطهای عبدالمهدی را نپذیرفت وی نیز به پایگاه عین الاسد نرفت تا با ترامپ دیدار کند.

به گفته این شبکه، سفر ترامپ به بغداد و نیز نپرداختن به موضوع تحریم های ضد ایرانی دو شرط عبدالمهدی برای رفتن به دیدار ترامپ بود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، همسرش و چند مقام دیگر آمریکا چهارشنبه شب در سفری غیرمنتظره و مخفیانه به عراق با نظامیان آمریکایی در این کشور دیدار کردند.

دفتر نخست وزیر عراق ساعتی بعد در اطلاعیه ای با اعلام این سفر توضیح داد که لازم بود از ترامپ استقبال رسمی صورت گیرد و دیداری نیز میان وی و نخست وزیر انجام شود اما اختلاف نظر بر سر برنامه دیدار سبب شد به تماس تلفنی اکتفا شود.

ترامپ در این سفر دو ساعته که گفته شده برای تبریک عید میلاد مسیح (ع) به سربازان آمریکایی انجام شده، در اظهاراتی که از سفرش غیر منتظره تر بود اعلام کرد که برنامه ای برای خروج نیروهایش از عراق ندارد و ممکن است از عراق برای انجام عملیات در سوریه استفاده کند.

این نحوه سفر و اظهارات ترامپ با موج گسترده اعتراض شخصیت ها، احزاب و گروههای عراقی مواجه شد و آنها خواستار احضار و اخراج سفیر آمریکا در بغداد و جلسه فوق العاده پارلمان برای تصویب قانون اخراج نیروهای آمریکایی از خاک عراق شدند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید