«زرداری» ممنوع الخروج می شود

کدخبر: ۲۵۸۹۴۴
اقتصادنیوز: وزیر امور اطلاع رسانی و رسانه های پاکستان گفت که نام «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پیشین این کشور به همراه 171 تن دیگر به اتهام فساد مالی و پولشویی در فهرست افراد ممنوع الخروج از کشور قرار می گیرد.
«زرداری» ممنوع الخروج می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «حسین فواد چودری» روز پنجشنبه در پایان جلسه کابینه فدرال دولت پاکستان در نشستی خبری افزود: کمیته مشترک تحقیقاتی این کشور (JIT) نام این 172 تن را به اتهام فساد مالی و پولشویی در فهرست ممنوع الخروجی ها قرار می دهد.

وی اضافه کرد: بررسی ها و تحقیقات کمیته مشترک تحقیقاتی پاکستان(JIT) به دستور دیوان عالی کشور در خصوص موارد ادعایی پولشویی نشان می دهد که این افراد از منابع دولتی و بیت المال برای پولشویی و انتقال پول به خارج از کشور استفاده می کردند.

همچنین بر اساس برخی اخبار، کمیسون ویژه نظارت بر انتخابات پاکستان شکایت حزب تحریک انصاف را علیه «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پیشین پاکستان وارد دانست.

به این ترتیب کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان صلاحیت زرداری را دوباره بررسی خواهد کرد و با توجه به اینکه او حین ثبت نام طبق قوانین تمامی اموال و املاکش را اظهار نکرده است احتمال رد صلاحیت او بالاست.

به گزارش ایرنا دادگاه عالی پاکستان روز دوشنبه هفته جاری نیز، دستور توقیف اموال و انسداد تمامی حساب‌های بانکی متعلق به «آصف علی زرداری» رییس جمهوری پیشین این کشور را ارتباط با پرونده «گروه اُمنی» و «شهرک بحریه پاکستان» را صادر کرد.

کمیته مشترک تحقیقاتی این کشور (JIT) «آصف علی زرداری» رئیس جمهوری پیشین این کشور را در یکی از بزرگترین پرونده های فساد اقتصادی کشور شریک جرم دانست.

در این گزارش آمده است که آصف علی زرداری مشاور کنونی حزب مردم پاکستان (PPP) به همراه رئیس گروه «اومنی» به سواستفاده از حساب های بانکی جعلی دست زده ودر موضوع شهرک بحریه شریک جرم به حساب می‌آید.

در گزارش کمیته مشترک تحقیقاتی پاکستان (JIT) آمده است که تمامی هزینه های کاخ خانوادگی زرداری مشهور به «بلاول هاوس» با استفاده از حساب های بانکی جعلی پرداخت شده که به افراد ناشناس تعلق دارد.

کمیته مشترک تحقیقاتی پاکستان (JIT) در این پرونده، ممنوع الخروجی متهمان پرونده را خواستار شد و از وکیلان متهمان خواسته است که دفاعیات خود را به دادگاه تحویل دهند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید