وزیر بهداشت: سرعت خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه در دنیا بی‌نظیر بود

کدخبر: ۲۵۸۹۶۶
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) قصرشیرین گفت: بعد از دوران دفاع مقدس خدمت‌رسانی در استان کرمانشاه در خصوص زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته در دنیا بی‌نظیر بوده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، حسن قاضی‌زاده هاشمی در مراسم افتتاح بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) شهرستان زلزله زده قصرشیرین اظهار داشت: شاخص‌های بهداشتی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نسبت به سال های قبل از زلزله از بهبودی بیشتری برخوردار است. سالک، مرگ و میر نوزادان و مادران خیلی کمتر از قبل از زلزله اتفاق می افتد.

قاضی زاده هاشمی افزود: بعد از دوران دفاع مقدس خدمت‌رسانی در استان کرمانشاه در خصوص زلزله 7.3 ریشتری آبان ماه سال گذشته در دنیا بی‌نظیر بوده است.حضور نیروهای امدادی و درمانی و نظامی، بسیجی و مردمی در ساعات اولیه بعد از وقوع زلزله، انجام صدها عمل جراحی در کمتر از ۲۴ ساعت از خدمات رسانی بی نظیر در هنگام وقوع زلزله بود که در تاریخ سابقه نداشته است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: بعد از زلزله آبان ماه سال گذشته تا پایان سال هر هفته یک دانشگاه مسئولیت بهداشت و درمان  مناطق زلزله زده را به عهده داشت و با تلاش آنان می‌توانیم ادعا کنیم شاخص‌های بهداشتی نسبت به گذشته بهتر شده است.

هاشمی درخصوص بیمارستان اسلام آباد غرب گفت: بیمارستان اسلام‌آباد غرب قرار است توسط راه و شهرسازی مقاوم سازی شود و یک بیمارستان دیگر را نیز بانک‌ها متقبل شدند احداث کنند، اما هنوز معطل مانده است و بیمارستان سرپل ذهاب در حال ساخت می باشد و تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: بیمارستان ثلاث باباجانی قرار است ساخته شود اما مشکلات قانونی زمین دارد و باید سال آینده به بهره‌برداری برسد، امیدوارم سریعتر مشکلات آن هم حل شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به مقاوم سازی ساختمان ها ابراز داشت: زلزله 6.4 ریشتری اخیر نشان داد که اگر درست عمل می‌کردیم خانه ها در زلزله قبلی تا این حد آوار نمی‌شد و در این خصوص دولت و مجلس باید تلاش کنند تا مقاوم سازی در همه جا انجام شود چون خسارات اقتصادی و تلفات انسانی در صورت تکرار این حوادث بسیار بیشتر از هزینه بازسازی آن خواهد بود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به هشت بار سفرش به مناطق زلزله زده استان معتقد بود، در استان کرمانشاه کارهای خوبی شروع شده که یکی پس دیگری به بهره برداری می رسد.

وی افزود: عملیات اجرایی بیمارستان روانسر نیز هفته آینده شروع می‌شود و عملیات تکمیلی بیمارستان پاوه هم در حال پایان می باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید