پیشنهادقوچان‌نژاد به پرسپولیس غیرمتعارف است

کدخبر: ۲۵۹۰۱۹
​اقتصاد نیوز:سرپرست باشگاه پرسپولیس با تشریح آخرین وضعیت مذاکرات این باشگاه با رضا قوچان نژاد، گفت: پیشنهاد بازیکنان باید متعارف باشد اما برخی ارقام پرت و هوایی است.
پیشنهادقوچان‌نژاد به پرسپولیس غیرمتعارف است

اقتصاد نیوز:ایرج عرب در گفتگو با خبرنگار مهر، با تشریح آخرین وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه تاکید کرد که کار محمد نادری مدافع مدنظر برانکو برای توافق با پرسپولیس تقریبا تمام شده است و این بازیکن طی چند روز آینده قراردادش را امضا می کند. عرب همچنین با بیان اینکه برانکو برای جذب بازیکنان سقف مالی تعیین کرده است، موانع جذب رضا قوچان نژاد را تشریح کرد.

مشروح گفتگوی عرب در ادامه می آید:

*  آقای عرب! وضعیت نقل و انتقالات نیم فصل پرسپولیس به کجا رسید؟

- ایرج عرب: ما داریم این بحث را دنبال می کنیم. کار یکی از بازیکنان برای جذب شدن تمام شده است که تقریبا همه نام این بازیکن را می دانند. نتیجه نهایی مذاکره با این بازیکن شنبه یا یکشنبه پیش رو اعلام می شود. من قبلا هم گفته بودم جذب بازیکن با توجه به شرایط نیم فصل و تعهد بازیکنان به تیم هایشان یک مقدار سخت است.

* منظورتان از این بازیکن محمد نادری است؟

- احتمال قوی این هفته وضعیت این بازیکن با پرسپولیس مشخص می شود.

* آیا این درست است که برانکو ایوانکوویچ برای جذب بازیکنان جدید سقف مالی گذاشته است؟

- بله آقای برانکو اعلام کرده قرارداد بازیکنان جدید باید با قرارداد بازیکنان فعلی تطابق داشته باشد و نباید قراردادهایمان خارج از عرف باشد. نباید اینطور باشد که هر بازیکنی هر چیزی بگوید ما انجام بدهیم. این قبول نیست. البته ما بازیکنان اصلی خود را قبلا گرفته ایم و به زودی قراردادهایشان را ثبت می کنیم.

* در لیست خرید نیم فصل برانکو چند بازیکن حضور داشتند؟

- در مجموع سه بازیکن. برانکو روی جذب دو بازیکن تاکید داشت. برای یک بازیکن هم سرمربی تیم گفت اگر جذب نشد، مشکلی نیست.

* این روزها بحث جذب رضا قوچان نژاد هم خیلی مطرح است. شفاف به هواداران می گویید مذاکره با این مهاجم به کجا رسیده است؟

- ارقام و اعدادی که به پرسپولیس پیشنهاد می شود باید متعارف باشد. باشگاه پرسپولیس نمی تواند با هر عدد و قراردادی، بازیکن بگیرد. ضمن اینکه تمایلی هم ندیدیم که بازیکن بخواهد برای حضور در پرسپولیس کوتاه بیاید. ارقامی که گفته می شود، هوایی و پرت است و با شرایط پرسپولیس تطابق ندارد. ما هر کاری را نمی توانیم انجام بدهیم. گفتم که برانکو هم اصراری ندارد که در این شرایط غیر متعارف، بازیکن بگیریم.

* آیا صحت دارد که باشگاه پرسپولیس برای رضا قوچان نژاد و پاسخ نهایی وی زمانی را تعیین کرده است؟

- نام پرسپولیس آنقدر بزرگ هست که بازیکنان برای حضور و بازی در این تیم باید به آن افتخار کنند.

* در روزهای گذشته با کنفدراسیون فوتبال آسیا برای گرفتن پاداش لیگ قهرمانان آسیا نامه نگاری کرده اید. راهکار اصلی باشگاه برای گرفتن این پاداش چیست؟

- طی ۲۰ روز گذشته ۶ بار به AFC نامه زدیم. حتی با مدیر مالی کنفدراسیون آسیا هم گفتگو کردیم. نمی توانیم پول را نقدی بگیریم. اگر بخواهیم از طریق سفارت ایران پاداشمان را بگیریم، ارز «نیما» می دهند که باشگاه و بازیکنان متضرر می شوند. باشگاه هم که حساب ارزی ندارد که پول را به آن واریز کنیم. AFC واریز پاداش به حساب شخص ثالث را هم قبول نمی کند. مرتب در حال رایزنی هستیم تا بهترین راه را انتخاب کنیم.

* چه میزان از این پاداش دست باشگاه پرسپولیس را می گیرد؟

- بخشی از این پاداش قبلا به خاطر میزبانی، هزینه و به نوعی «پیش خور» شده است. مبلغ ۱ میلیون و ۷۵۰ هزار دلار بود که قول ۷۵۰ هزار دلار برای پرداخت پاداش بازیکنان داده شده بود. یک بخشی هم که برای فینال هزینه شده است. پول زیادی دستمان را نمی گیرد ولی بازهم در این شرایط بد نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید