NBC News گزارش داد؛

دروغ بزرگ ترامپ به سربازان آمریکایی

کدخبر: ۲۵۹۰۲۳
اقتصادنیوز؛ شبکه خبری NBC News آمریکا گزارش داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری در دیدار با نیروهایی آمریکایی در عراق به آن ها دروغ گفته است.
دروغ بزرگ ترامپ به سربازان آمریکایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ شبکه خبری ان بی سی نیوز آمریکا با یادآوری سخنان رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر افزایش 10 درصدی حقوق سربازان در دیدار سرزده از عراق، فاش کرد: افزایش حقوق پیش بینی شده برای نظامیان آمریکایی در سال 2019 تنها 2.6 درصد است.

ترامپ چهارشنبه شب به همراه همسر خود به صورت سرزده به عراق رفت و در پایگاه هوایی عین الاسد در استان الانبار به مناسب کریسمس با سربازان آمریکایی حاضر در این پایگاه دیدار کرد.

وی در این دیدار به نظامیان آمریکایی گفت که حقوقشان را 10 درصد افزایش داده و این مقدار افزایش حقوق برای سربازان در 10سال گذشته در آمریکا بی سابقه است.

ترامپ با قاطعیت گفت: آن ها گفتند که می توانیم کمتر افزایش دهیم. می توانیم 3 درصد، 2 درصد یا 4 درصد افزایش دهیم. من گفتم «نه»، 10 درصد افزایش دهید.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین دلیل درخواست خود برای این مقدار افزایش حقوق نیروهای آمریکایی را به خطر انداختن جان آنان برای کشورشان دانست.

اما شبکه خبری ان بی سی نیوز با بررسی اسناد و مدارک فاش کرد که افزایش حقوق پیش بینی شده برای نظامیان آمریکایی در سال 2019 مقدار 2.6 درصد است.

این شبکه خبری همچنین تاکید کرد که برخلاف گفته رئیس جمهوری آمریکا، نیروهای نظامی این کشور در ده سال گذشته هر سال شاهد افزایش حقوق بوده اند و افزایش اخیر امر بی سابقه ای نیست.

همچنین ترامپ در حالی این کار را نتیجه اصرار شخصی خود می داند که به نوشته تارنمای ان بی سی نیوز، افزایش حقوق نظامیان آمریکایی وابسته به افزایش حقوق بخش خصوصی در آمریکا است و از سوی وزارت کار محاسبه می شود؛ کنگره نیز می تواند در نرخ این افزایش تغییراتی ایجاد کند.

«بن کاردین» سناتور آمریکایی در اعتراض به این اظهارات ترامپ گفت: اظهارات مربوط به افزایش حقوق درست نبود. نباید به دروغگویی و نگفتن حقیقت از سوی رئیس جمهوری عادت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید