ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019

کدخبر: ۲۵۹۰۵۵
اقتصاد نیوز:لیست ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019 از سوی موسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های ایالات متحده آمریکا (IIHS) منتشر شد. این فهرست شامل 57 خودرو از برندهای مختلف همچون سوبارو، کیا، هیوندای و بی ام و است.
ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از گجت نیوز، موسسه بیمه ایمنی IIHS آمریکا برای تهیه لیستی از ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019 تمام خودروها را در 5 تست تصادف مختلف بررسی کرده و بر اساس نتیاج به‌دست آمده آن‌ها را رتبه‌بندی کرده‌ است. در این بررسی‌ها، خودروهایی که به سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز بودند امتیاز عالی را به دست آوردند. به طور کلی این موسسه نسبت به سال‌های قبل از استانداردهای سخت‌گیرانه‌تری برای امتیازدهی استفاده کرده‌ است و تمامی خودروها بایستی امتیاز بسیار خوبی در تست تصادف طرف سرنشین را دریافت کنند تا امتیاز Top Safety Pick به آن‌ها اختصاص یابد. از سویی بالاترین امتیاز این موسسه با نام +Top Safety Pick شناخته می‌شود که خودروها برای به دست آوردن این امتیاز باید در تست اورلپ کوچک جلو امتیاز قابل قبولی را کسب کنند.

بر اساس بررسی‌های موسسه IIHS، تنها 30 خودرو بالاترین امتیاز را کسب کردند و این موسسه در این خصوص عنوان می‌کند این 30 خودرو از چراغ‌های جلو با رتبه‌بندی خوب بهره‌مند بودند و همچنین 27 خودرو هم امتیاز Top Safety Pick دریافت کردند که چراغ‌های جلوی این خودروها توانست امتیاز قابل قبولی را کسب کند.

ایمن ترین خودروهای سال 2019

ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019

محصولات شرکت سوبارو در صدر لیست ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019 قرار می‌گیرند. 7 خودرو از این برند بالاترین امتیاز ایمنی را کسب کرده‌اند و خودرو فارستر این شرکت نیز امتیاز Top Safety Pick را به دست آورد. شرکت کیا نیز در ردیف دوم این لیست قرار می‌گیرد که 5 خودرو بالاترین امتیاز ایمنی را دریافت کرده و مدل سوم کیا نیز امتیاز Top Safety Pick را از آن خود کرد. در این لیست خودروهای لوکس متعددی قرار گرفته‌اند، اما تمامی خودروهای شرکت جنسیس بالاترین امتیاز ایمنی یعنی +Top Safety Pick را کسب کردند. همچنین خودروهای سایر برندهای معروف همچون مرسدس بنز، تویوتا، بی ام و، لکسوس، هوندا و مزدا نیز بالاترین امتیاز ایمنی +Top Safety Pick را دریافت کردند. گفتنی است خودرو کرایسلر پاسیفیکا تنها محصول خودروسازان آمریکایی در این لیست است که امتیاز Top Safety Pick را به خود اختصاص داد. در ادامه، جدول ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019 را مشاهده می‌کنید:

جدول ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2019

ایمن ترین خودروهای سال 2019

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید