نگرانی انگلیس از ورود بی‌سابقه مهاجران

کدخبر: ۲۵۹۰۹۶
کمتر از یک‌صد روز مانده به خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا و در آستانه سال نو میلادی، وزارت کشور انگلیس روز جمعه در بیانیه‌ای از ورود بی‌سابقه مهاجران به انگلیس از طریق کانال مانش خبر داد و آن را یک 'حادثه بزرگ' ارزیابی کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، این بیانیه می‌افزاید که 'ساجد جاوید' وزیر کشور انگلیس قرار است با همتای فرانسوی خود در این رابطه رایزنی کند.

وزارت کشور انگلیس نسبت به تهدید جانی مهاجرانی که با قایق به انگلیس مهاجرت می‌کنند به ‌شدت ابراز نگرانی و عنوان کرده است که وزیر کشور این مساله را زیر نظر دارد.

این تحولات درحالی صورت می‌گیرد که براساس گزارش‌ها، بالغ‌ بر 221 مهاجر طی یک ماه گذشته از طریق کانال مانش به انگلیس مهاجرت کرده‌اند. این گزارش‌ها حاکی است که اوایل بامداد امروز (جمعه) 12 مهاجر در شهر بندری دوور واقع در جنوب شرقی انگلیس به دست مأموران مرزی دستگیر شده‌اند.

تحلیل گران بر این باورند که با نزدیک شدن به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و سخت‌تر شدن قوانین مهاجرتی در انگلیس، پناه‌جویان تلاش می‌کنند تا خود را به خاک این کشور برسانند. منابع انگلیسی می‌گویند که اغلب مهاجران سوری و یا ایرانی هستند.

اسکای نیوز در تازه‌ترین گزارش خود آورده است: اتباع ایرانی با کمک ملوانان حرفه‌ای وارد انگلیس شدند. یک ماهی گیر که ماه گذشته قایقش برای قاچاق 17 ایرانی به انگلیس دزدیده شد، به این شبکه گفته است که ملوانان حرفه‌ای در این عملیات (ورود غیرقانونی به انگلیس) دست داشته‌اند. 

«پاسکال دبورقر» می‌گوید: هرکس توانسته قایق او را بدون جلب‌توجه مأموران مرزی فرانسه عبور دهد، ماهر بوده است. 

وی افزود: کار با قایق ماهی گیری دشوار است و بایستی نسبت به وضعیت دریا اشراف داشته باشید. از این منظر نه ‌تنها یک ماهی گیر در این عملیات درگیر بوده اما حتماً پای پول زیادی در میان بوده که نشان می‌دهد قاچاق صورت گرفته است. 

اسکای نیوز در ادامه این گزارش با اشاره به گفت‌وگو‌هایی که با مهاجران بندر کاله (فرانسه) که قصد رساندن خود به انگلیس را دارند داشته است، گزارش داد: ایرانیان مهاجر می‌گویند که با پرداخت چند هزار پوند قادر به ورود به انگلیس از طریق قایق هستند. 

در همین حال حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن از بازگشت 260 ایرانی به کشور طی دو سال گذشته خبر داد وبه ایرانیانی که غیرقانونی مهاجرت کرده‌اند توصیه کرد که به کشور بازگردند.

بر اساس برنامه اعلام‌شده، انگلیس فروردین سال آینده رسماً از اتحادیه اروپا خارج‌شده و سپس قوانین مهاجرتی سخت‌گیر

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید