بولتون به ترکیه و اسرائیل می‌رود/ حمایت آمریکا از ادامه حملات علیه ایران در سوریه

کدخبر: ۲۵۹۱۴۲
اقتصادنیوز: همزمان با اعلام سفر قریب‌الوقوع مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به ترکیه واسرائیل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از حملات اسرائیل علیه نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه حمایت کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت آمریکا روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد به زودی ضمن سفر به ترکیه و اسرائیل هماهنگی‌های لازم را با این دو کشور در خصوص آینده سوریه انجام دهد.

این سفر پس از آن صورت می‌گیرد که مطابق اعلام هفته گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، این کشور به زودی نیروهای نظامی مستقر خود در سوریه را از این کشور خارج خواهد کرد.

ترامپ گفته بود، هدف از حضور نظامی آمریکا در سوریه جنگ با داعش بود و پس از حصول پیروزی در این جنگ دیگر دلیلی برای استقرار ۲ هزار نیروی ارتش آمریکا در سوریه وجود ندارد.

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز قصد دارد تا در جریان سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به برزیل با او در خصوص نقش آتی دو کشور در سوریه مذاکره کند.

پیشتر نتانیاهو اعلام کرده بود که پس از خروج آمریکا از سوریه نه تنها اتحاد امنیتی اسرائیل و آمریکا همچون گذشته مستحکم خواهد ماند بلکه برای جلوگیری از ادامه استقرار ایران در سوریه در صورت لزوم حملات بیشتری علیه نیروهای این کشور انجام خواهد داد.

رابرت پولادینو، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز جمعه ضمن حمایت از حملات اخیر اسرائیل به مواضع نیروهای حزب الله و سپاه پاسداران در سوریه بر ادامه حمایت نظامی کشورش از اسرائیل تاکید کرد.

پولادینو، ایران را به ماجراجویی در منطقه با حمایت از گروه‌های متخاصم با اسرائیل متهم کرد و در مقابل به اسرائیل حق داد که از خودش در برابر ستیزه‌جویی ایران دفاع کند.

این اظهارات معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پاسخی تلویحی به انتقاد مسکو از ادامه حملات اسرائیل به نیروهای تحت حمایت ایران در سوریه بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید