میرزایی نکو: فراکسیون امید نماینده جریان اصلاحات نیست

کدخبر: ۲۵۹۱۴۴
اقتصادنیوز: عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید براینکه نباید انتظارات بالایی ازاین فراکسیون داشت می گوید«فراکسیون امید، یک ترکیب متنوع دارد که در شرایط خاصی به وجود آمده است.»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبر فوری، بیش از سه سال از عمر مجلس دهم گذشته است، مجلسی که شاید یکی از شاخص های اصلی آن را بتوان در اکثریت نداشتن فراکسیون های سیاسی دانست. اصلاح طلبان مجلس که زیر عنوان فراکسیون امید گردهم آمده بودند گرچه در روزهای نخست اکثریت مجلس را در اختیار داشتند اما کم کم مسیر برخی اعضای فراکسیون جدا شد و فراکسیون مستقلین پا گرفت.امری که انتقادات زیادی را روانه شورای عالی سیاستگذاری کرد که چرا افرادی با هویت شبه اصلاح طلبی را مورد حمایت قرار داده تا راهی مجلس شوند و بعد هم راه خود را جدا کنند.

اما همان باقیماندگان در فراکسیون هم نتوانستند انتظارات اصلاح طلبان بیرون مجلس و حتی هواداران چپ گراها را برآورده کنند. آنچنان که برخی بزرگان و تئوریسین های اصلاح طلب بارها درباره هزینه ای که عملکرد ناهماهنگ و انتقادبرانگیز این فراکسیون به پای کلیت جریان می گذارد هشدار داده اند.

در تازه ترین اتفاق رفتار جنجالی یکی از اعضای این فراکسیون با مامور گمرگ و عدم ورود به موقع فراکسیون به حسابرسی این رفتار چالش برانگیز شده است.

در همین راستا قاسم میرزایی نیکو‌ نماینده اصلاح طلب مجلس درباره وضعیت فعلی اصلاح طلبان و جایگاه فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در اینکه فراکسیون امید نمایندگی جریان اصلاحات و اصلاح طلبی را برعهده نمی گیرد شکی نیست.

وی با تاکید براینکه نباید انتظارات بالایی ازاین فراکسیون داشت می گوید«فراکسیون امید، یک ترکیب متنوع دارد که در شرایط خاصی به وجود آمده است از این رو نمی توان قطعا انتظار تحقق تمامی مطالبات را از این فراکسیون داشت.»

عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد: فراکسیون امید تا به امروز با اتصال به شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان که از احزاب مختلفی تشکیل شده تلاش کرده است تا در جهت تحقق درخواست ها و مطالبات کلیت جریان و مردم وارد عمل شود و معتقدم در این مسیر تاحدی هم موفق بوده است.

 میرزایی نیکو اما آنجا که با سوالی درباره تاثیر عملکرد فراکسیون امید بر کاهش مقبولیت جریان اصلاحات در بین مردم روبرو می شود این کاهش مقبولیت را نمی پذیرد و می گوید«اینکه به صورت زبانی و در قالب اظهارنظرهای مختلف گفته می شود مقبولیت و محبوبیت جریان اصلاحات در بین مردم کاهش پیدا کرده قطعا قابل قبول نیست، به نظر بنده باید یک نظرسنجی تحلیلی در این راستا صورت گیرد.»

وی تصریح می کند« در شرایط امروز جامعه متاسفانه یک جریانی از بیرون به دنبال کاهش اعتماد مردم به نظام و حاکمیت است که برای این امر باید به فکر چاره و تدبیر جدی بود. این روند صورت گرفته در کشور در جهت تضعیف حاکمیت اصلا شوخی بردار نیست و جریانی به دنبال اختلاف افکنی در کشور است.»

میرزایی نیکودر ادامه گریزی نیز به رفتار جنجال برانگیز نماینده سراوان و عضو این فراکسیون با مامور گمرک اشاره و تاکید می کند«اقدام نماینده سراوان بد بود و باید بخاطر این رفتار عذرخواهی می‌کرد. همه جریانات شکل گرفته در فضای امروز کشور به صورت متوالی مردم را ناامید می کنند و فاصله آنها را با نظام افزایش می دهند در این شرایط نه فقط اصلاح طلبان که اصولگرایان هم ضربه می خورند»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید