واکنش میرزایی‌نیکو به اظهارات فائزه هاشمی؛ شُخم زدن و عَلم کردن اتفاقات گذشته مشکلی را حل نخواهد کرد

کدخبر: ۲۵۹۲۴۷
اقتصادنیوز؛ قاسم میرزایی‌نیک.، عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه برخی اظهارات موجب دامن زدن ظّن‌ و گمان‌ها به شورای نگهبان میشود، گفت: برجسته کردن اتفاقات گذشته به ویژه رد صلاحیت‌ها موجب تزلزل وحدت درونی در پی خواهد داشت.
واکنش میرزایی‌نیکو به اظهارات فائزه هاشمی؛ شُخم زدن و عَلم کردن اتفاقات گذشته مشکلی را حل نخواهد کرد

به گزارش به نقل از خانه‌ملت؛ قاسم میرزایی‌نیکو، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در واکنش به اظهارات مطرح پیرامون عدم رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 1392، گفت: شُخم زدن و عَلم کردن اتفاقات گذشته مشکلی را حل نخواهد کرد، صحبت و اظهارنظر در مورد موضوعات سال‌های گذشته به ویژه درباره فردی که مرحوم شده، درست نیست.

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در صورتی که زنده بودند می‌توانستند در مورد صحت یا عدم صحت مباحث مطرح اظهار نظر کنند، اما در این شرایط و پس از گذشت چند سال این موضوعات تنها موجب افزایش ظن و گمان و بی‌اعتمادی به شورای نگهبان می‌شود.

وی افزود: این نوع اظهارنظرها جامعه را ملتهب و موجب آسیب به جایگاه شورای نگهبان می‌شود، بنابراین مسئولان نظارتی و اجرایی نباید فرصتی که برخی از سودجویان و مخالفان نظام به دنبال تحقق آن هستند را ایجاد کنند.

میرزایی نیکو یادآور شد: وحدت و انسجام خواسته مورد نظر مردم و جزء اهداف والای نظام جمهوری اسلامی است، اما طرح مباحثی از این دست بعد از گذشت پنج سال موجب تزلزل وحدت و انسجام درونی می‌شود لذا از شورای نگهبان به عنوان بالاترین رکن نظارتی انتظار می‌رود از دامن زدن به این مسائل جلوگیری کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، معتقد است: شورای نگهبان و سایر نهادهای نظارتی باید تلاش کنند تا تمام نواقص و خلاءها را در انتخابات آتی مرتفع و از ایجاد هر نوع ابهام یا شائبه‌ای جلوگیری کنند، در این میان بهتر است از عَلم کردن اتفاقات گذشته که تنها به اختلافات دامن می‌زند، پرهیز کند.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت؛ مباحث مربوط به انتخابات سال 92  و صلاحیت‌ و رد صلاحیت‌ کاندیداها در هفته های  اخیر  با واکنش سخنگوی شورای نگهبان روبرو شد. عباسعلی کدخدایی در اظهاراتی در مورد «عدم رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی» در انتخابات 92 گفته : «اصلا ما در انتخابات ریاست‌جمهوری رد صلاحیت نداریم، پس با جرأت می‌گویم که مرحوم آقای هاشمی اصلاً ردصلاحیت نشدند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید