راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر درصد

کدخبر: ۲۵۹۲۸۸
​اقتصاد نیوز:دومین بورس بزرگ اوراق بهادار آلمان، صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر درصد راه‌اندازی می‌کند.
راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر درصد

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از زومیت، ارزهای دیجیتال باوجود کاهش ارزش در سال جاری میلادی، مورد توجه بازیگران بزرگ دنیای سرمایه بوده‌اند و آلمان، یکی از مناطق علاقه‌مند به آن‌ها است.

گروه بورس و اوراق بهادار اشتوتگارت، دومین بازار بزرگ بورس و اوراق بهادار در آلمان، با همکاری موسسه‌ی بانک‌داری SolarisBank درحال همکاری برای راه‌اندازی یک صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر درصد است.

برخی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، از ورود بازیگران سنتی بازار سرمایه به این صنعت جدید استقبال می‌کنند. برخی دیگر نیز اعتقاد دارند چنین حرکت‌هایی، مخالف ذات غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال است. به‌هرحال، هیچ‌کس نمی‌تواند جلوی رشد بازار و ورود به حوزه‌های جدید و پرسود را بگیرد.

در ماه می سال جاری میلادی، بورس اوراق بهادار اشتوتگارت اعلام کرد که را‌ه‌اندازی اپلیکیشن صرافی ارز دیجیتال با کارمزد صفر درصد، در برنامه‌های آن‌ها قرار دارد. اکنون و پس از چند ماه از اعلام آن برنامه، زیرساخت‌های اولیه برای راه‌اندازی این سرویس، آماده شده‌اند. درواقع، غول‌های صرافی آلمان درحال همکاری با یک شرکت فین‌تک آلمانی و پلتفرم بانک‌داری سولاریس‌بانک هستند تا این صرافی، هرچه زودتر رونمایی شود.

با ترکیب تلاش‌ها و مهارت‌های شرکت‌های فوق، یک صرافی ارز رمزنگاری‌شده تأسیس خواهد شد که به‌احتمال زیاد، کار خود را از ابتدای سال ۲۰۱۹ شروع می‌کند. این صرافی، برای راه‌اندازی ویژگی‌های اولیه‌ی خود، از پلتفرم مالی سولاریس‌بانک استفاده خواهد کرد.

صرافی ارز دیجیتال

بورس اوراق بهادار اشتوتگارت از سال ۱۸۶۰ فعالیت خود را شروع کرده است و امروز، نهمین صرافی بزرگ اوراق بهادار در اروپا محسوب می‌شود. حضور این بورس معتبر در پروژه‌ی صرافی، اعتماد و اطمینان لازم را در بین کاربران ایجاد خواهد کرد.

جزئیات همکاری سولاریس‌بانک با بورس اشتوتگارت، در مصاحبه‌ای خبری بیان شد. مدیرعامل سولاریس‌بانک یعنی رولاند فولتز، درباره‌ی این پروژه و نتایج آن بسیار خوش‌بین بود. او در مصاحبه با خبرنگاران گفت:یک پلتفرم تجاری پایدار، کاربردی و قابل‌اطمینان، بخش اولیه از چشم‌انداز آتی ما با هدف ساخت جهانی چندمنظوره متشکل از پول‌های سنتی و ارزهای دیجیتال است.

به‌نظر می‌رسد از بین بردن فاصله میان دنیای ارزهای دیجیتال و پول‌های سنتی، هدف اصلی پروژه باشد. صرافی امن حاصل از این همکاری، تا حداکثر ۱۰۰ هزار یورو دارایی کاربران را به‌صورت امن محافظت می‌کند. نظارت بر صرافی نیز برعهده‌ی سازمان‌های قانون‌گذار آلمانی همچون BaFin و Bundesbank خواهد بود.

جزئیات دیگر از راه‌اندازی صرافی ارز دیجیتال آلمانی، امکان تبادل و خرید و فروش بیت کوین و اتریوم را جزو قابلیت‌های اصلی آن معرفی می‌کند. به‌علاوه،‌ پلتفرمی برای ارائه و خرید‌وفروش ICO نیز از ابتدای سال جاری میلادی در همین ارتباط معرفی شد که هنوز در دست ساخت است.

موسسه‌های مالی بزرگ، در حال نزدیک شدن به صنعت ارز دیجیتال هستند. در نتیجه‌ی این نزدیکی، ظهور صرافی‌هایی همچون نمونه‌ی بالا، دورازانتظار نخواهد بود. درواقع چنین پروژه‌هایی، اعتماد و اطمینان به دنیای ارز دیجیتال را هم افزایش خواهند داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید